צרכנות

פשיטת רגל והטיפול בה

קרדיט תמונה: FREEPIK

פשיטת רגל הוא מעמד משפטי אשר נקבע בגלל פנייה של הבעל של החובות עצמו והמטרה שלה מצד אחד זה להגן על פושט הרגל מכל ההמשך של ההליכים וכל התביעות אשר יש נגדו ומאידך כל ההפקעת של הנכסים אשר עוד נותרו בידיים שלו, בשביל שהם ישמשו בשביל ההחזר, ולו חלקי, של כל החובות הכספיים אשר עומדים לידו. המטרה שיש בהליך הזה הנה מצד אחד לאפשר בעצם לאדם אשר חייב שנקלע אל מצוקה אמיתית, בעצם את האפשרות שלו אל התחלה חדשה ונקייה לגמרי מחובות וגם בעצם מבטיח שלכל נושיו יחזירו בחזרה את הכסף שלהם, תוך כדי התחשבות מלאה בהמון שיקולים מגוונים. אנשים אשר מגיעים למצב כזה של פשיטת רגל בגלל המון סיבות ולכל אחד מן עשרות אלפי המקרים האלה אשר טיפלנו בהן היו נסיבות ייחודיות משלו.

הליך פשיטת רגל

הליכי פשיטת הרגל במדינת ישראל מתנהלים בעצם בהתאמה מלאה לכל הוראות חוק חדלות פרעון שנכנס לתוקף מאז שנת 2019. העיקרים אשר יש בהם הם ארבעת השלבים האלה, הראשון הוא בקשה לפשיטת רגל, אחר כך צו כינוס, הכרזה על פשיטת הרגל ועל סיום של ההליך לרבות בהפטר. חשוב לציין כי החייב, בעזרת העורך הדין כמובן, רשאי בעצם להציע לנושיו את ההסדר או את הפשרה במהלך כל אחד מכל השלבים אשר יש בהליכי פשיטת הרגל ואפילו לפני הענקת צו הכינוס. ההסכמים האלה בעצם יכולים להביא אל סיום סופי של כל הליכי פשיטת הרגל בכל זמן, אם והם מתקבלים באמצעות הרוב של הנושים אשר הסכום של נשייתם הוא לפחות כ – 75% מכל החובות והם כמובן מאושרים באמצעות בית המשפט.

חובות חונקים

יש כמה אלטרנטיבות אשר צריך לבחון לפני שאתם מחליטים על הפש"ר, בניסיון נואש להתמודד מול כל החובות אשר צברת ולחסל בין היתר את הגרעון ובין היתר גם את המשא ומתן מול הנושים הפרטיים וכל הבנקים בשביל למחוק את כל החובות, אפשרויות של מימוש נכסים, גיוס של אשראי וגיוס מסיבי של משקיעים, הסדרי חובות ועוד. בשביל לקבל את ההחלטה הכי נכונה ראוי ומאוד רצוי להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל מנוסה אשר יבחן את כל האפשרויות אשר עומדות בפניך בכובד ראש ויחד עם עוד מומחה לתחום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיום ההליך

סיום מלא של הליכי פשיטת הרגל יכול להתבצע בכמה דרכים כמו למשל ביטול מלא של כל ההליכים אשר קשורים אל הפש"ר, הגעה אל הסדר פשרה בין כל הנושים אל החייב וכלה בהענקת צו הפטר בשביל החייב, אשר הוא כאמור משאת נפשו של כל אדם חייב בכל הקשור אל ההליך של הפש"ר ועל כל החשבונות המוגבלים.

 

Back to top button