חדשות חוץמבזקים

גרמניה: 25 חברי ארגון טרור ימני קיצוני נעצרו בחשד כי תכננו לבצע הפיכה שלטונית

שוטרים גרמנים ברחבי המדינה עצרו הבוקר (רביעי) עשרים וחמישה חברים ותומכים של ארגון טרור ימני קיצוני, בחשד שזממו להפיל את הממשלה.

חבר ימין קיצוני לשעבר בבונדסטאג, הבית התחתון של הפרלמנט של גרמניה, קשור לעלילה, על פי דיווח של השידור הציבורי הגרמני ARD.

בהצהרה, משרד התובע הפדרלי הגרמני אמר כי על פי ההערכות 50 אנשים היו חשודים כחלק מהקבוצה שנקראת "תנועת אזרחי הרייך", שנוסדה בנובמבר 2021. הקבוצה זממה להפיל את הממשלה ולהחליף אותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משרד התובע אמר: "הנאשמים מאוחדים בדחייה עמוקה של מוסדות המדינה ושל הסדר הבסיסי הדמוקרטי החופשי של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה, אשר הובילה לאורך זמן להחלטתם להשתתף בחיסולם האלים ולעסוק בפעולות הכנה קונקרטיות למטרה זו".

הם הוסיפו: "חברי הקבוצה עוקבים אחר קונגלומרט של מיתוסי קונספירציה המורכבים מנרטיבים של מה שנקרא 'רייכסבורגר' וכן אידיאולוגיה של QAnon".

בהצהרה נאמר כי חברי הארגון החשודים הם אזרחים גרמנים. שניים מהתומכים החשודים היו גרמנים ואחד היה רוסי.

הצהרת התובע זיהתה את אחת החשודות בתור בריג'יט מ. וו. (.Birgit M.W), והחדשות הגרמניות דיווחו כי שמה המלא של הוא בריג'יט מלסק וינקמן (Birgit Malsack-Winkemann), ששימשה כחברה בבונדסטאג המייצגת את מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) משנת 2017 עד 2021. מאז תחילת השנה הנוכחית היא עובדת כשופטת בבית המשפט המחוזי בברלין.

נטען כי גבר גרמני המכונה נסיך בשם היינריך ה-13, בן 71, היה מרכזי בתוכניותיהם. הקבוצה תכננה להפיל את הרפובליקה ולהחליף אותה במדינה חדשה לפי דגם הרייך הגרמני של 1871.

משטרת גרמניה. קרדיט: pixabay

Back to top button