חדשות חוץמבזקים

הבית הלבן אירח שולחן עגול לדיון באנטישמיות הגואה בארה"ב

דאג אמהוף, "הג'נטלמן השני" – בעלה של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אירח היום (רביעי) שולחן עגול בבית הלבן על עליית האנטישמיות בארצות הברית, ואמר שיש "מגפת שנאה מול ארצנו".

לבעלה של סגן הנשיא האריס הצטרפו תריסר מנהיגים מהקהילה היהודית, ביניהם נציגי הלל, הליגה נגד השמצה והאיחוד האורתודוקסי.

הפגישה באה על רקע גל של הערות ופעולות אנטי-יהודיות של אנשים בולטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הראפר יה, הידוע בעבר כקניה ווסט, הביע הערצה לאדולף היטלר, בין היתר; והנשיא לשעבר דונלד טראמפ אירח לאחרונה לארוחת ערב את יה ואת מכחיש השואה ניק פואנטס.

השגרירה דבורה ליפשטדט, השליחה המיוחדת של ביידן שעוקבת אחר אנטישמיות ברחבי העולם, אמרה בשולחן העגול שאנשים רבים לא לקחו את האנטישמיות ברצינות מספקת.

הפגישה הייתה סוגיית המדיניות המתוקשרת הראשונה שאמהוף – בן הזוג היהודי הראשון של נשיא או סגן נשיא – הוביל בבית הלבן.

אמהוף אמר: "אנחנו לא יכולים לנרמל את זה […] לכולנו יש חובה לגנות את המעשים השפלים האלה. אסור לנו לשתוק. אין זה-או-זה. אין שני צדדים. כולם חייבים להיות נגד זה".

הוא דיבר על כך שגדל בברוקלין ובניו ג'רזי במשפחה יהודית טיפוסית, הלך לבית הכנסת וחגג את בר המצווה שלו. לדבריו, אחת הסיבות שהוא נהיה עורך דין הייתה כדי להילחם באי-שוויון.

הליגה נגד השמצה, העוקבת אחר אנטישמיות, דיווחה בשנה שעברה על יותר התקפות אנטי-יהודיות מאשר בכל שנה מאז שהחלה לעקוב אחר התקפות אנטי-יהודיות בשנות ה-70.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה, אמר: "אני לא חושב שזה לשון המעטה לטעון שאנחנו מגיעים לנקודה שבה זה הופך למשבר לאומי […] יש לנו סלבריטאים שחוזרים על טרופים אנטישמיים. יש לנו את הנשיא לשעבר מתיידד עם חשוכים, כולל אנשי עליונות לבנה. יש לנו ספורטאים שמנרמלים את הכחשת השואה".

הנשיא ביידן העלה את חששותיו בטוויטר בשבוע שעבר כשהוקיע "מנהיגים פוליטיים" שלא הוקיעו בחריפות את האנטישמיות.

הוא כתב: "אני רק רוצה להבהיר כמה דברים: השואה קרתה. היטלר היה דמות דמונית. ובמקום לתת לה במה, המנהיגים הפוליטיים שלנו צריכים להוקיע ולדחות אנטישמיות בכל מקום שהיא מסתתרת. שתיקה היא שותפות".

הבית הלבן
הבית הלבן. קרדיט: pixabay

Back to top button