כלכלהמבזקים

דוחות החברות הממשלתיות פורסמו: חברת החשמל עם רווח של 2.3 מיליארד ש"ח

משרד האוצר פרסם הבוקר (חמישי) את דוחות החברות הממשלתיות לרבעון השלישי לשנת 2022.

החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-3.4 מיליארד ש"ח בשלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2022, הגידול נובע בעיקר מאירועים חד פעמיים. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-72 מיליארד שקל, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ-2 מיליארד שקל. שיעור הרווח התפעולי הוא 3% ושיעור הרווח הנקי הוא 5%.

הנתונים מבוססים על דיווח דוחות כספיים של רבעון 3 של שנת 2022 של 34 חברות ממשלתיות שמחויבות בדיווח. פעילותן של החברות המדווחות מהווה כ- 96% מהיקף הפעילות של כלל החברות הממשלתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "רשות החברות הממשלתיות ממשיכה לפעול להגברת הגילוי והשקיפות ומזמינה את הציבור לעיין בדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות ותוצאותיהן״.

רשות החברות הממשלתיות אחראית על פעילותן של מעל ל-70 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל אספקט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, וחינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-57,000 עובדים.

לאחר הפרסום, חברת החשמל זכתה לביקורת, בין השאר על ידי חבר הכנסת שלמה קרעי. חברת החשמל קטפה את הרווח הגדול ביותר של מעל 2.3 מיליארד ש"ח וזכתה לביקורת על החלטתה להעלות את תעריף החשמל ב-8% החל מחודש ינואר.

רווח חברות ממשלתיות
מטעם משרד האוצר
כסף - גרף - אגרות חוב
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button