חדשות הארץמבזקים

ראש העיר מזהיר: "אי המשילות במדינה עלול להוביל אותנו למרי אזרחי"

"אין משילות במדינת ישראל והמשטרה חייבת לקבל תעדוף לפני חינוך ולפני רווחה". את דברים אלה אמר אמש (רביעי) ראש העיר עכו, שמעון לנקרי במושב שעסק בשאלה איך מחזירים את הבטחון האישי לרחובות, בוועידת השלטון המקומי לחדשנות.

בפאנל בהנחיית העיתונאית שרון כידון השתתפו אל"מ במיל' טליה לנקרי, לשעבר ראש אגף לוט"ר ועורף במטה לבטחון לאומי, ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור וראש מועצת כפר קרע עו"ד פיראס בדחי.

"צריך שהמשטרה תהיה חזקה ולהקים משמר לאומי", אמר לנקרי, "ועל הערים להוביל סדר ודין ומשמעת". לדבריו, "אי המשילות עלולה להוביל אותנו למרי אזרחי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לנקרי: "אנשים כבר לא מסוגלים לצאת בביטחון לכבישים, לא מסוגלים לתת לילדים שלהם לצאת לעשות פעילות בכל מיני מקומות או לנסוע לכל מיני מקומות. חושבים אלף פעם על כל דבר שהם עושים. על כל מילה שהם מדברים. ואני חושב שאנחנו הגענו לסף שכבר אי אפשר יותר. ואנחנו רגע אחד לפני, אני לא רוצה לומר מלחמת אזרחים, התבטאתי גם קודם במילה הזאת, אבל זה כבר הגיע לסף של זהו, לא מוכנים לוותר יותר".

לנקרי התייחס לאירועים שפרצו בעכו במהלך מבצע "שומר חומות" ואמר: "'שומר חומות' בעכו היה אירוע טראומטי שעד היום לא התאוששתי ממנו. למה? כי אם היו אומרים לי שזה יקרה בעכו, הייתי אומר, לא זה לא יקרה. עשינו הכל נכון יחד עם המנהיגות היהודית, הערבית, הדתית והקהילתית, ובכל זאת זה קרה אצלנו. זה אומר שיש 10%, כנראה, בין האוכלוסייה הערבית שלא מכירה במדינת ישראל, לא רוצה להכיר במדינת ישראל, לא רוצה להיות שותפה ומפמפמת את זה ברשתות החברתיות ומוציאה את זה לפועל בכל מיני אירועים כאלה ואחרים". עוד אמר לנקרי, כי מיד אחרי המהומות העיר תוגברה במערך טכנולוגי ונעשתה עבודה מול המנהיגות המקומית בעיר בכדי לאפשר חזרה לשגרה.

לנקרי התייחס לעבודת המשטרה ואמר: "אני לא רוצה לומר מילה רעה אחת על המשטרה. יש לנו משטרה מצוינת, אבל היא משטרה לארבעה מיליון תושבים. ומה לעשות, אנחנו עשרה מיליון תושבים".

צילום: דוברות עיריית עכו

Back to top button