חדשות הארץמבזקים

משרד החקלאות למען החתולים המשוטטים: 2 מיליון ש"ח יושקעו במטרה לשפר את רווחתם

סוגיית החתולים המשוטטים, המכונים גם "חתולי רחוב" או "חתולי קהילה", נמצאת על סדר היום הציבורי בישראל ובעולם מזה מספר עשורים. לפי הערכות אגף רווחת בעלי החיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, בישראל קיימים כמיליון(!) חתולים משוטטים. למרות אחוזי תמותה גבוהים של גורים (75%-95%), בדומה למדינות רבות בעולם, נוכחות חתולים במרחב הציבורי היא תופעה רווחת בישראל, עקב שפע מזון זמין, כושר התרבות גבוה ונטישה או שוטטות של חתולי בית. חתולים אלה, גם כשהם מטופלים חלקית על ידי אנשים שונים, חשופים למגוון פגיעות ומחלות.

הטיפול בתופעה זו אמנם חוסה תחת אחריות הרשויות המקומיות, אך מזה מספר שנים שמשרד החקלאות מפנה תקציבים על מנת לעודד רשויות לטפל בתופעה, ובכך למתן את השלכותיה השונות, לרבות פגיעה ברווחת החתולים עצמם החשופים יותר לסכנות הרחוב (פגיעות של כלי רכב, רעב וצמא, חום וקור ועוד); כמו גם פגיעה באוכלוסיית חיות הבר הניצודות על ידם ובאיכות החיים של התושבים.

התוכנית החדשה של המשרד בהיקף של 2 מיליון ₪ מיועדת להשתתפות במימון טיפול רפואי בחתולים חולים או פגועים והחזרתם לאחר טיפול לאזור ממנו נלקחו או למסגרת מתאימה אחרת. היקף התמיכה יינתן עבור מימון טיפול רפואי בחתול משוטט ביחס לגודל האוכלוסייה בכל רשות מקומית, לצד תנאים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תמיכה זו מצטרפת לתמיכה הקודמת שפורסמה לפני מספר חודשים בהיקף של 4.5 מיליון ₪, במסגרתה ניתן סיוע לביצוע עיקורים לרשויות מקומיות במדרג חברתי כלכלי 7 ומטה של הלמ"ס.

עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "אחד הנושאים שקידמנו במהלך הקדנציה שלי כשר החקלאות היה רווחת בעלי החיים והעצמת יכולות הרשויות המקומיות להתמודדות עם סוגיית החתולים המשוטטים, באופן שישמור על רווחתם של בעלי החיים והציבור הרחב כאחד. התמיכה החדשה גובשה בעקבות בחינת המסקנות שעלו בהליך שיתוף הציבור המקיף שעשינו במשרד בנושא החתולים המשוטטים, במסגרתו נשמעו עמדותיהם של בעלי העניין והציבור הרחב".

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button