מבזקיםפוליטי / מדיני

"מבקש להפוך את בן גביר לשריף של המדינה": השרים מגיבים להצעת החוק

שרי הבטחון והתחבורה, בני גנץ ומרב מיכאלי, הגיבו לפני זמן קצר (חמישי) להצעת החוק של מפלגת עוצמה יהודית, בראשותו של איתמר בן גביר, המבקשת לסדר את סמכויות התפקיד המיועד לבן גביר, השר לבטחון לאומי.

שר הביטחון ויו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "החוק שמבקש להפוך את בן גביר לשריף של המדינה – ואת המפכ"ל מרב ניצב, לניצב בהצגה שלו – הוא פגיעה אנושה בשלטון החוק ובמשילות. בניגוד לצה"ל שתפקידו לפעול מול אויבים, המשטרה פועלת מול אזרחי ישראל, והכנסת פוליטיקאי, מכל צד – לתוך קבלת ההחלטות תשפיע על זכות ההפגנה, זכויות האזרח ואכיפת עבירות פליליות, ותפגע בציבור קשות ועמוקות. אפשר ורצוי לחזק את השר לביטחון פנים כך שיקבע מדיניות על – אסור להפוך את המשטרה לעושת דברו ולהכפיף את החוק לגחמותיו."

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי הגיבה להצעת החוק ואמרה: "במקום להיאבק בחקיקה שמביא בן גביר להפיכת המשטרה לזרוע פוליטית, מפכ"ל המשטרה מתחנף אל אלה שמשפילים אותו ואת המשטרה – בוחר להיעדר במופגן מטקס הענקת דרגות לקצינים מחשש מביקורת של בן גביר, ואז רוקד באירוע משפחתי של אותו בן גביר. המשטרה זקוקה למי שיגן עליה, לא יביא אותה כמתנת בתמצווש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button