מבזקיםספורט

מונדיאל ההפתעות: מרוקו מעיפה את פורטוגל, קרואטיה גוברת על ברזיל

מונדיאל קטאר ממשיך לספק הפתעות גם ברבעי הגמר. שני רבעי הגמר אתמול (שישי) הוכרעו בפנדלים לאחר 120 דקות.

במשחק הראשון ברזיל שיחקה מול קרואטיה. שתי הקבוצות לא הצליחו להכניס גולים במהלך 90 הדקות הראשונות. בהארכה, הכוכב הברזילאי ניימאר כבש שער בדקה ה-105, אך הקרואטים הצליחו להשוות עם גול של ברונו פטקוביץ' בדקה ה-116. לאחר שעברו 120 הדקות, כיוון שלא הייתה הכרעה עברו לפנדלים – שם הקרואטים הביסו את ברזיל 4-2. מרקיניוס הברזילאי היה האחרון שבעט בפנדלים אך פגע בקורה וחתם את העניין עבור ברזיל.

רבע הגמר השני, של ארגנטינה מול הולנד, היה מותח אף יותר. תחילה נראה שהולנד שולטת במשחק. אך היוצרות התהפכו כאשר נחואל מולינה כבש שער בדקה ה-35. ההולנדים עלו מתוחים למחצית השנייה וארגנטינה שלטה במשחק. בדקה ה-73 כוכב ארגנטינה לאו מסי הבקיע שער בפנדל ונראה שגורלה של הולנד נחתם. המאמן ההולנדי הבין שצריך לשנות טקטיקה ובעזרת מספר חילופים אסטרטגיים הצליח לשנות את מאזן המשחק. בדקה ה-83 ואוט וחהורסט ההולנדי הצליח לכבוש שער ולהלחיץ את הארגנטינאים. תוספת הזמן הארוכה הייתה מתוחה במיוחד ובמהלך אחרון בדקה האחרונה, הולנד הצליחה לנצל כדור חופשי כדי לעשות שער שוויון שייאלץ הארכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהארכה שתי הקבוצות לא הצליחו להבקיע עוד שערים לכן ההכרעה עברה לפנדלים, שם ארגנטינה ניצחה 4-3, רבות בזכות מרטינס השוער. המשחק היה לא רק מותח במיוחד, אלא גם אחד המשחקים בו נשלפו הכי הרבה כרטיסים צהובים – 14.

אולם, אולי הסנסציה הגדולה במונדיאל התרחשה לפני זמן קצר (מוצ"ש) ברבע הגמר של פורטוגל מול מרוקו. פורטוגל תחילה עלתה בטוחה וללא הכוכב רונאלדו, אך לא הצליחה לפצח את ההגנה המרוקאית. מרוקו לעומת זאת הצליחה לנצל הזדמנות ובדקה ה-42 יוסף א-נאסירי כבש שער.

במחצית השנייה רונאלדו עלה למגרש, אך גם עם הכוכב, פורטוגל לא הצליחה לנצל הזדמנויות. גם כאשר הוצא כרטיס אדום לשחקן המרוקאי וואליד צ'אדירה בדקה ה-90 פורטוגל לא הצליחה לכבוש שער, אולם אותו כרטיס אדום יפגע במאמציה של מרוקו בהמשך. המשחק נחתם ללא הארכה עם ניצחון מרוקאי 1:0. מרוקו בכך הפכה לנבחרת האפריקאית והערבית הראשונה שעלתה לחצי הגמר.

כעת העיניים נשואות לרבע הגמר האחרון של צרפת אלופת העולם מול אנגליה. אחרי רבעי הגמר האחרונים, נראה כי כל האפשרויות פתוחות.

איצטדיון כדורגל - משחק - מגרש
אילוסטרציה. צילום: Image by viarprodesign on Freepik

Back to top button