חדשות הארץמבזקים

חה"כ לשעבר וניצב בדימוס הלך לעולמו בגיל 72 לאחר שלקה בדום לב בביתו

חבר הכנסת לשעבר וניצב בדימוס במשטרת ישראל, משה מזרחי הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 72, בעקבות דום לב שלקה בו בביתו. מזרחי הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 15:30 בבית העלמין חדיד ליד שוהם.

מזרחי הצטרף לשורות המשטרה במרץ 1976 כתובע משטרתי, וממנה פרש בשנת 2006 בתפקידו האחרון, כמפקד אגף קהילה ומשמר אזרחי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב לבשורה המרה: "קיבלתי בתדהמה ובצער את הבשורה המרה על פטירתו של חברי, ניצב בדימוס וחבר הכנסת לשעבר משה מזרחי.
את משה היכרתי לראשונה בראשית שנות ה-90', אז כיהנתי כמפקד חטיבת הבקעה והוא מפקד יהודה של המשטרה. כבר אז הרשים אותי ביכולותיו, במקצועיותו ובחדות מחשבתו. במהלך השנים עקבתי אחר התקדמותו במשטרה. משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו – גם כאשר שילם על כך מחיר אישי כבד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בשנת 2013 נבחרנו ביחד לכנסת ה-19 ברשימת מפלגת העבודה. משה הרשים אותי מהרגע הראשון ביושרתו, ברדיפת הצדק שלו ובעיקר בעובדה ששמר על ערכיו. הוא היה איש שתמיד שמחתי להיוועץ בו וללמוד מניסיונו ומחוכמתו, גם לאחר שסיים את דרכו בפוליטיקה. חבר אמיתי, איש של אנשים עם לב גדול. הלב הזה נדם היום, ומותיר אותנו חסרי מילים. משה יחסר לי מאוד ברמה האישית, ויחסר מאוד למדינת ישראל. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מודיעה בצער רב על פטירתו של ניצב בגמלאות משה מזרחי ז"ל, היום יום א׳ 11.12.2022 (י״ז בכסלו תשפ״ג). ניצב בדימ' משה מזרחי ז"ל החל את דרכו במשטרת ישראל בשנת 1976 כתובע משטרתי. לאורך שנותיו הראשונות במשטרה, שירת במחוז ת"א במגוון תפקידים במסלול התביעה, החקירות והפיקוד. לקראת סוף האינתיפאדה הראשונה, מונה למפקד נפת יהודה. בשנת 1995 קודם בדרגה לתת-ניצב, ומונה כמפקד המכללה בנעורים. בחלוף שנתיים מונה למפקד יאחב״ל (יחידה ארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים). בשנת 2000 מונה לר׳ אגף חקירות בדרגת ניצב. בשנת 2005 מונה לראש אגף קהילה ומשמר אזרחי. ביולי 2006 סיים שירות של 30 שנה במשטרת ישראל."

"לאחר פרישתו, המשיך בעשייה ציבורית הן ברמה המוניציפלית, בעירו, שוהם, והן ברמה הארצית, כששימש חבר כנסת מטעם סיעת העבודה במשך למעלה משלוש שנים (בין 2012 ל-2015 ובין 2018 ל-2019). הותיר אחריו רעיה וחמישה ילדים. יהי זכרו ברוך." הוסיפו.

ניצב בדימוס משה מזרחי ז"ל
צילום: דוברות משטרת ישראל
ניצב בדימוס משה מזרחי ז"ל
צילום: דוברות משטרת ישראל

Back to top button