בריאותמבזקים

כנגד כל הסיכויים: "בכל שנותיי הרבות כמנתח עמוד שדרה, היו מקרים ספורים בלבד"

"חגי נפל במקלחת , לפני חודש. לא חשבנו שזו נפילה רצינית, הוא סבל במשך חודש ארוך ולא הבנו שזו היתה נפילה כל כך דרמטית. בעלי אדם מאד חזק ולא מתלונן" כך מספרת תמי ארזי, על מקרה הנפילה של בעלה, חגי.

בתחילת דצמבר, חודש לאחר שנפל במקלחת, חגי ארזי (מושב נוב) הגיע למלר"ד המרכז הרפואי פדה-פוריה עם כאבים עזים וחוסר יכולת להפעיל את הרגלים. ד"ר ליאור מרום מנהל שירות עמוד שדרה, במחלקה האורתופדית מסביר, "בצילום ראינו שבר פריקה גבי מותני. מאחר והוא הגיע ממש בלי יכולת להניע את הרגלים, החלטנו לנתח, למרות שהסבירות שאחרי חודש מהנפילה נצליח להשיג שינוי או שיפור במצב היתה נמוכה". בניתוח ביצע ד"ר מרום קיבוע של השבר ושחרור תעלת חוט השדרה.

ימים ספורים לאחר הניתוח כבר דיווחה הפיזיותרפיסטית מיכל כהן קלס על שיפור ניכר, "כשפגשתי את חגי הוא לא הצליח להניע ולהרגיש את הרגליים. תרגלנו מידי יום ולמרבה השמחה של כולנו כבר בתחילת התהליך חשנו שיפור. חגי סובל ממחלות רקע, ואנחנו יודעים שבאוכלוסייה מבוגרת כשנפגע חוט שדרה בעקבות שבר קשה בחוליה, השיקום הוא כמעט בלתי אפשרי. במקרה של חגי אנחנו רואים שיפור הדרגתי והוא כבר יכול לשבת, לעמוד וללכת. זה ממש נס! השאיפה שלנו בפיזיותרפיה היא להחזיר אותו במהירות ובביטחון לתפקודו הקודם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר מרום מסכם, "בכל שנותיי הרבות כמנתח עמוד שדרה, היו מקרים ספורים בלבד של מטופלים שחודש לאחר החבלה הצליחו להגיע לשיפור והחלמה. זו הצלחה מאד גדולה".

צילום: דוברות המרכז הרפואי
צילום: דוברות המרכז הרפואי

Back to top button