מבזקיםצבא וביטחון

לפעמים גיבור זו משרה לכל החיים, לכל המשפחה – מצדיעים לפצועי מערכות ישראל ומשפחותיהם

היום (ראשון) מצוין יום ההוקרה לפצועות ופצועי ישראל כוחות מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, לכבודו יוצאת אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, בקמפיין מודעות הבא להזכיר כי הסיפור של נכי צה"ל ומשפחותיהם הוא הסיפור של החברה הישראלית.

בישראל חיים קרוב ל57,000 פצועות ופצועי צה"ל אשר שילמו בגופם ובנפשם למען בטחון מדינת ישראל ואזרחיה ושיקומם לשוב לחיים מלאים בחברה הישראלית נמשך שנים רבות, ולעיתים לא נגמר לעולם. הפצועים ומשפחותיהם הינם מיקרו קוסמוס של החברה הישראלית וההוקרה וההכרה שלה ראוי שיזכו מהמדינה אינה נגמר.

לפני כעשור החליטה ממשלת ישראל להקדיש יום ממלכתי לפצועיה ולקיימו בי"ז בכסלו, כאשר השנה לראשונה יתקיים אירוע ממלכתי וטקס רשמי לציון היום. סביב תאריך זה בחרה אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל לחבר את החברה האזרחית כולה למען פצועות ופצועי צה"ל ומשפחותיהם בכדי לשוב ולתת להם את ההוקרה לה הם ראויים, החברות העסקיות המובילות בישראל נרתמו והודות למימונם יוצא הקמפיין לדרך, ביניהם: סמלת, אלטשולר שחם, כלל ביטוח, קבוצת דן, בנק הפועלים, דימרי, קנדה ישראל ועוד.
בקמפיין הושקעו כמליון וחצי שקלים והוא עתיד לשטוף את ערוצי הטלוויזיה והדיגיטל, כולל תשדיר ייחודי ומרגש, אשר הופק בהתנדבות מלאה על ידי משרד הפרסום NONONONONONOYES בשיתוף פעולה עם ארגון נכי צה"ל וארכיון דובר צה"ל ובהפקת מולה הפקות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיאו של הקמפיין בימי שידור מיוחדים, בטקסים רשמיים בבתי הספר ובתנועות הנוער ובצעדת "צועדים ומצדיעים" בפארק הירקון, במהלכם תינתן במה לפצועות ופצועי צה"ל מעוררי ההשראה לשתף את עם ישראל בתהליך שיקומם וחזרתם לחיים.

גם עולם התרבות התרגש מהמחווה הייחודית ואת התשדיר מלווה השיר "גיבור של אמא" הנכתב על ידי הזמר והיוצר משה פרץ (בניהולו של אמנון זנדני , בעלי זד איי הפקות) ומבוצע על ידי הזמר רביב כנר (טדי הפקות ויזמות בע"מ).

לקראת היום החשוב, פונים באגודת הידידם של ארגון נכי צה"ל לאזרחי ישראל ומזכירים להם את החשיבות בהוקרת פצועי צה"ל ומשפחותיהם על הדרך שהלכו ושהולכים, ומזכירים כי החברה הישראלית כולה תמשיך לעמוד לצידם ולתמוך באלו ששילמו בגופם ובנפשם למען בטחון המדינה.

לואי מרעי הגיבור הדרוזי עם אחיו התאום. בשנת 2002 איבד את רגליו בזמן שההאמר עליו פיקד עלה על זירת מטענים בלבנון. לאחר הפיצוץ פחדו הגדול היה אירוע חטיפה. תוך כדי הבנה שאינו יכול להזיז את רגליו לואי ממשיך לתפעל את האירוע.

צילום: איציק שוקל

מנלה אנלאו, נפצע בצוק איתן. נכנס לג'באליה עם כוח לוחם שם נתקלו בחוליית מחבלים. בזמן שצילם את המאורעות נפגע בראשו מפצמ"ר. הוא מתמודד עם פוסט טראומה ונכות פיזית.

צילום: איציק שוקל

הילל ביסאן ומשפחתו, הסוהר שנורה באירוע בכלא רימונים וזכה לאות מופת על אומץ ליבו.

צילום: איציק שוקל

Back to top button