מבזקיםצבא וביטחון

גנץ על הרפורמה למען פצועי צה"ל: "אני בטוח שהקואליציה הנכנסת תזכה לגיבוי מלא"

שר הביטחון, בני גנץ, נשא היום (ראשון) דברים בטקס ההוקרה הממלכתי לפצועי צה"ל ופעולות האיבה.

בפתח דבריו אמר גנץ: "תא"ל אופיר ליויוס, נכווה באסון השריפה הנורא בסלוקי, המשיך בשירות כמפקד ואיבד את רגלו ברצועת עזה. כל זה לא מנע ממנו להמשיך בשירות ולתרום לעיצוב ערכיהם של חיילי צה"ל בהיותו קצין חינוך ראשי היום. אל"מ שי סימן טוב, נפצע באורח אנוש ביותר ב"צוק איתן" כמפקד גדוד 12, ולאחר תהליך שיקום ארוך חזר לשרת, בניגוד לכל הציפיות, ולהדריך מפקדים במכללה לפיקוד טקטי, ומבצע גם היום תפקידים חשובים בזירה המדינית-ביטחונית. אל"מ במיל' אמנון שרון, שנשבה במלחמת יום הכיפורים, מעביר עד היום הרצאות לצעירים בכדי להמשיך ולטעת בהם את ערכי אהבת הארץ והצורך לשמור על ביטחונה. ועידן קלימן ידידי שנמצא פה, גם הוא נפצע בחאן יונס, ולצד הקרב על חייו, נאבק יום-יום למען אחיו נכי צה"ל, מתוך רצון לחזק את החברה הישראלית כולה."

עוד אמר גנץ: "תרשו לי לקבוע ששמירה על ערכי צה"ל, על המורשת והחינוך של חיילי צה"ל ומפקדיו, הובלת לוחמים, אהבת הארץ וחיזוק החברה הישראלית – כל אלו הם חלק בלתי נפרד מה-DNA של צה"ל ומפקדיו. אלפים של מפקדים וחיילים שנפצעו וממשיכים לתרום, הם הסיבה שגם כשהחברה הישראלית קרועה – עלינו לשמור על צה"ל מבפנים ולמנוע כל פגיעה במפקדיו וערכיו. עלינו לשמור על ערכי צה"ל ורוח צה"ל. לסמוך על המפקדים, ולהמשיך ולתת גיבוי לחיילים שלנו בכל מקום. זה המסר שאני מבקש להעביר מכאן בשם כל מי שביטחון ישראל יקר לו. שמירה על צה"ל כצבא העם, על ערך הגיוס והשירות, הבעת הערכה למפקדים ולחיילים, וביצור ערכי צה"ל, הם תנאי לקיומנו בסביבה הלא פשוטה שבה אנו חיים. אין דרך אחרת ואסור שתהיה, כי אין אלטרנטיבה לצה"ל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

""גיבור אינו רק מי שקופץ על רימון, אלא גם מי שמתגבר יום יום במציאות״. כתב רועי בן טולילה, מפקד במגלן שנפגע אנושות בפעילות מבצעית. אתם, רבים מכם שיושבים כאן, מלמדים על הגבורה הזו. ההתמודדות של נכי צה"ל נעדרת תהילה ולעיתים אף לא נראית לעין – אבל היא חשובה ונותנת לכולנו שיעור. כל מי שמתגייס לצה״ל, יודע עמוק בתוך תוכו שהוא עלול לשלם את המחיר וצריך לדעת שאם חלילה זה יקרה – המדינה תהיה איתו ומאחוריו. בשנתיים האחרונות קידמנו רבות את הטיפול בנכי צה"ל במסגרת רפורמת "נפש אחת", אותה הנחיתי להוציא אל הפועל אחרי המקרה הטרגי של איציק סעידיאן, שאני עוקב מקרוב אחרי הליך השיקום האמיץ שלו. צריך להגיד ביושר, זוהי מלאכה שנמצאת בעיצומה ורחוקה מסיום, ואני חושב שאף פעם לא יהיה לה סיום כי תמיד צריך לבדוק כיצד לשכלל אותה. אני מבקש לציין זאת, משום שלצידנו נמצאים האנשים היקרים של ארגון נכי צה"ל ונכי צה"ל כולם, שלא ויתרו בקרבות, ולא מוותרים על אף אחד מחבריהם בקרב שאחרי הקרב. הרעות שאתם מגלים, היא גדלות נפש אמתית. אנחנו צריכים שתמשיכו לדחוף. אף אחד לא יבין טוב יותר את הצרכים שלכם. אני מבקש לציין זאת, משום שמאחורי מימוש הרפורמה עומדים אנשים – אנשי אגף הנפגעים בצה"ל, עובדי אגף שיקום שמתייצבים בוקר- בוקר, לעבוד למען נכי צה"ל. שהופכים חוקים ותקנות למציאות יומיומית טובה יותר. נוקיר אותם ונחזק אותם. את הרפורמה התחלנו לפני כשנתיים, תחת ראש הממשלה נתניהו, והמשכנו ותקצבנו באופן מלא בממשלה הנוכחית." הוסיף.

לסיום, אמר: "לצערי, היו מספר סוגיות שהיו דרושות חקיקה ולא קודמו בשל הנסיבות הפוליטיות – ואני מבקש להגיד כאן, שהנושא הזה חייב להתקדם ולהיות מעל לכל שיקול פוליטי. אני בטוח שהקואליציה הנכנסת תזכה לגיבוי מלא בכל מהלך שיקדם את הרפורמה. באופן אישי – בכוונתי להמשיך לתמוך בקידום הרפורמה וללוות אותה מכל מקום שבו אהיה. משום שזהו לא רק מאבק למען אלו ששירתו ונפגעו – זהו מאבק על חוסנה של החברה הישראלית. מאבק, שהוא חלק מהיכולת שלנו לגייס דורות של חיילות וחיילים, לשמור על ערך השירות בצה"ל, ולבצר את ביטחון ישראל. אני מבקש להודות לכל מי ששותף ברפורמה וביום ההוקרה – אנשי משרד הביטחון, זיו שילון שהתחיל במהלך הזה ביחד איתי, ארגון נכי צה"ל, הרמטכ"ל ואנשיו, אנשי אכ"א, וכמובן לכל נכי צה"ל באשר הם – כולנו מחבקים אתכם ותומכים בכם. מבקש להגיד לך עידן – המלחמות שלך לא פסקו ואתה לא רשאי להיבדל מהם ואני יודע שנוכח כל קושי, הפגישות הראשונות לא היו פשוטות בכלל. אני מאוד שמח שהצלחנו בשילוב זרועות והבנה הדדית – לראות שיש כאן משהו שגדול משנינו ביחד ושצריך לקדם אותו. אני בטוח שגם אתה חולק איתי את התודה לכולם. אני רוצה לאחל לכם בריאות טובה ואריכות ימים. תודה רבה."

בני גנץ
צילום: אלעד מלכה

Back to top button