כלכלהמבזקים

הסערה סביב הפיטורים במפעל טכנולוגיות להבים בנהריה: שרת הכלכלה הגיעה למפעל

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, יחד עם מנכ"ל המשרד, אוהד כהן והנהלת משרד הכלכלה, זרוע העבודה ושירות התעסוקה, נפגשו עם הגורמים השונים במטרה לגבש תוכנית עבודה שתכלול מאמצים לשימור המפעל על ידי משקיע חדש או המשך הפעלת המפעל על ידי הבעלים הנוכחיים, באמצעות שדרוג המפעל, וביצוע התאמות טכנולוגיות שיתנו מענה לצרכי השוק שהשתנו.

‎שרת הכלכלה והתעשייה קיימה בשבוע שעבר ישיבת מטה מקצועית עם מגוון הגורמים הרלוונטיים, בכדי לגבש ולרכז את כלי הסיוע המשרדיים הנדרשים לטיפול באירוע סגירת פעילות המפעל, המתוכננת להתחיל ב-2024. בין היתר מדובר במענקי הון שונים, ככל שיימצא רוכש אשר יבקש להשקיע במפעל הממוקם באזור עדיפות או בשדרוג המפעל והתאמתו לצרכי המשק העתידיים.

‎בנוסף, לפני מספר ימים שוחח מנכ"ל המשרד, אוהד כהן, עם סגן נשיא אסטרטגיה תפעולית של פראט אנד וויטני (p&w), המחזיקה בבעלות המפעל בנהריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

‎מעבודה פנימית שנעשתה לאחרונה במשרד הכלכלה והתעשייה, נמצא כי כיום חסרים כ-15,000 עובדות ועובדים בתעשייה הישראליות. כאשר 48% מהמשרות בענף המתכת נמצאות באזור הצפון וחיפה. משרד הכלכלה, זרוע העבודה ושירות התעסוקה, פועלים גם באופן שוטף לייצר פלטפורמות שונות לחיבור בין עובדים למעסיקים, במגוון כלים, ככל שנושא התעסוקה יצריך תוכנית ממוקדת לאירוע זה.

‎עוד נפגשה היום שרת הכלכלה עם ראשי הרשויות באזור. במסגרת הפגישה בה השתתפו, בין היתר, ראשי רשויות נהריה, עכו, בית ג'אן, מטה אשר, מעלות תרשיחא, שלומי ועוד, נבחנו הפתרונות השונים. השרה ברביבאי ציינה לאחר המפגשים השונים כי היא תמשיך לעסוק בעניין ומחויבת להעביר את המשך הטיפול לשר המיועד מתוך אמונה שנושא חשוב ומשמעותי זה לא ירד מסדר היום עד מציאת פתרונות לעובדים.

השרה ברביבאי לאחר הביקור: "בשיח עם עובדי מפעל טכנולוגית להבים בנהריה ראיתי את הדאגה העמוקה של העובדים למקור פרנסתם. משבר האמון בין העובדים להנהלה מחייב מעורבות של ממשלת ישראל לנוכח היקף המפוטרים הצפוי לעמוד על כ-900 עובדים בפריפריה. התחייבתי לעשות כל מאמץ מול ההנהלה המקומית והאמריקאית כדי לבחון את החלופות שקיימות על הפרק על מנת למנוע את סגירת המפעל. ככל שיידרש, באם תכנית הפיטורין תצא לפועל בשנת 2024, יש לוודא כי הממשלה הבאה תומכת את התהליך באמצעות שילוב זרועות עם מעסיקים בצפון, תכנית הכשרות ייעודית והשמה על ידי שירות התעסוקה באזור״.

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button