צרכנות

שש דרכים שבהן הגוף שלך משתנה לאחר הלידה

נתחיל בספוילר: הרחם המתכווץ וקטן חזרה, העייפות הקיצונית והשטף ההורמונלי שאת חשה כולם טבעיים. אחרי לידה, הגוף עובר טלטלה עזה – ואפשר להבין אותו. אחרי הכול, הוא עסק באחד מפלאי הטבע הגדולים ביותר שיש: להביא חיים חדשים לעולם. גם אם את מרגישה שהגוף שלך משתנה באופן קיצוני לאחר הלידה, אנחנו מבטיחים שתרגישי טוב יותר כשתזכרי שוב בפלא האדיר שהיית שותפה ליצירתו. אז איך בכל זאת נראית החלמה אחרי לידה וכיצד תוכלי להרגיש טוב יותר? הינה סקירה קצרה שתתן לך מידע נחוץ.

  1. דימום

לאחר הלידה, הגוף נפרד משאריות דם, ריר ורקמות שפירות מהרחם – בעגה המקצועית הדימום הזה מכונה "לוכיה" ובעגה העממית הוא עונה לשם: "הצילו, הדם הזה לא יגמר לעולם". יכול להיות שהכנתן את עצמכן לדימום שלאחר הלידה אך לא חשבתן שהוא יהיה כבד וממושך כל כך – אנחנו כאן כדי להרגיע: לרוב הוא יחלוף בתום 4-6 שבועות מהלידה.

בימים הראשונים מומלץ בחום להצטייד בתחתוני מחזור חד פעמיים המאופיינים בספיגה מוגברת, מיוצרים באופן מיוחד לנשים לאחר לידה וגם יסייעו לך להתמודד עם פחות מאמץ הכרוך בהחלפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  1. רגליים נפוחות

במהלך ההיריון, גוף האישה מייצר כ-50% יותר דם ונוזלים נוספים כדי להכיל את העובר הגדל ברחם. העובדה הזו, נוסף לתנודות ההורמונליות שחוות נשים רבות, עלולות לגרום להופעת בצקת או נפיחות של הידיים, הפנים, הקרסוליים, הצוואר וגפיים נוספים. לאחר הלידה התענוג הזה לא חולף מיד, ויכולים לחלוף גם כמה שבועות עד שכל הנוזלים העודפים יתנדפו מהגוף. כיצד תוכלי להראות להם את הדרך החוצה בעדינות אך בתקיפות? האיצי את התהליך וצרכי מזונות עשירים באשלגן, כמו פירות וירקות, והקפידי על שתייה מרובה, בייחוד אם את מניקה.

  1. חזה גדול מהרגיל (ואז קטן)

סביר להניח שבזמן שאת חושבת על שמות לבנים או לבנות וטווה חלומות ורודים (או תכולים), החזה שלך עסוק בלהתמלא בחלב ולהתכונן בעצמו לקראת המפגש עם התינוק. בין אם את מתכננת להניק ובין אם לא, השדיים שלך עשויים להיות נפוחים, גדושים בחלב ולעתים אפילו כואבים למשך יום או יומיים לאחר הלידה. בסיום ההנקה או אם תחליטי לא להניק, יקרה המצב ההפוך – השדיים עשויים להתחיל לצנוח ולאבד מהנפח הטבעי שלהם.

  1. עור רפוי באזור הבטן

הבטן שלך עוברת אינספור שינויים במהלך ההיריון, יותר מכל איבר אחר בגוף. בהתאם לגיל שלך, לגנטיקה ולמספר הקילוגרמים שתעלי במהלך ההיריון, לאחר הלידה את עשויה לסבול מסימני מתיחה ועור רפוי. למעשה, לוקח לרחם כשישה שבועות להתכווץ לגודלו המקורי, אך בגלל השינויים הקיצוניים שהאזור עבר בחודשים שחלפו, ייתכן ויהיה קשה יותר לחזור למימדים המתוחים הטבעיים.

שמירה על שרירי ליבה חזקים במהלך ההיריון עוזרת לבטן להתאושש מהר יותר ולכן מומלץ בחום לשוב לפעילות גופנית לאחר משכב הלידה.

  1. ורידים בולטים

הידעת? בקרב כ-40% מהנשים בהיריון עתידים להתפתח כלי דם מורחבים בעור, לרוב באזור השוקיים והירכיים. גנטיקה, הורמונים והלחץ המופעל על הוורידים כתוצאה מהעלייה במשקל בהיריון – כולם משחקים תפקיד בהופעת הוורידים הללו. המצב עשוי להשתפר לאחר הלידה, אך לא בטוח שהם ייעלמו לחלוטין.

  1. סימני מתיחה

צלקות דקות באזור הבטן, הירכיים, השדיים או הישבן עשויות להופיע במהלך ההיריון ולרוב להתבהר או להיעלם כעבור שנה מהלידה. גם כאן הגנטיקה וקצב העלייה במשקל בהיריון משחקים תפקיד מרכזי. לאחר הלידה, אפשר ומומלץ להשתמש בקרמים להפחתת סימני המתיחה, ורצוי להתחיל להשתמש בהם כבר במהלך ההיריון.

Back to top button