צרכנות

צמחי מרפא לטיפול

צמחי מרפא שונים הם כבר חלק בלתי נפרד מחיינו. הם נמכרים בכל חנויות הטבע ובתי המרקחת, הם מוצעים ברשתות השיווק הגדולות ואף רופאים רבים ממליצים עליהם לצורך טיפול במגוון תופעות החל מהורדה של רמת הלחץ והחרדה, דרך טיפול בנדודי שינה וכלה במחלות קשות יותר כגון בעיות במערכת העיכול, בלוטת התריס ולחץ דם גבוה.

חיי היומיום העמוסים, משימות הבית והעבודה שאינן מסתיימות, לוח זמנים צפוף במיוחד, כל אלו מעלים את רמות הסטרס, וגורמים לתופעות לוואי כגון כאבי ראש, נדודי שינה, בעיות בעיכול ועוד. צמחי מרפא רבים יעילים בהורדת רמות הסטרס, כמו גם בטיפול בתסמינים רבים אחרים.

לפניכם כמה צמחי מרפא שכדאי מאוד להכיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

ספירולינה – האצה הכחלחלה

ספירולינה היא אינה סתם אצה כמו זו הטומנת בתוכה אורז, דג וירקות הלוא היא מעטפת הסושי. זוהי אצה מיקרוסקופית שהועלתה לדרגת "מזון על" והיא מכילה בתוכה רכיבי תזונה חיוניים ואיכותיים לרוב. הפלא המיוחס לה הוא הכמות הגדולה של חלבון הכולל את כל חומצות האמינו הדרושות לאדם.

בנוסף לכך שהיא מסייעת בהורדה של לחץ דם, נמצא כי היא מורידה את רמות המתח והחרדה בגוף, מקלה על תסמיני טרום וסת, עוזרת לירידה במשקל וכן להפחתת הסוכר והשומנים בדם.

ניתן לקחת אותה בכמוסות כתוסף תזונה אך יש מי שיעדיפו לצרוך אותה כאבקה ויוסיפו אותה לסלט, לשייק בריאות מרענן או לממרח מתקתק. עדיף שלא להוסיף את האבקה לתבשילים חמים, שכן אז היא מאבדת חלק מתכונותיה הבריאותיים.

 

אשווגנדה – שורש שכדאי להכיר

השם המוזר והמיוחד של השורש ההודי הזה – אשווגנדה, נקרא בעברית ויתניה משכרת. הצמח עצמו, הפרחים, הפירות והעלים שלו רעילים ואינם ניתנים למאכל, אך ההודים גילו כי השורש אינו רעיל ואף מכיל מרכיבים רבים שיכולים לשמש את בני האדם בתחומים שונים.

גם שורש זה יעיל מאוד בעזרה לגוף להתמודד עם רמות גבוהות של חרדה ומתח. בנוסף הוא יעיל מאוד בזירוז החלמה מטראומות או ניתוחים, הוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, הוא עוזר לווסת את בלוטת התריס במצבים שבהם היא אינה מאוזנת, הוא מגביר את הפוריות הן אצל נשים והן אצל גברים ואף תורם לפעולה תקינה של מערכת העיכול.

הדרך לצרוך את שורש האשווגנדה היא על־ידי הרתחת השורש במים ושתיית המים במהלך היום – שתיים או שלוש כוסות ביום. הטעם שונה בתחילה ולכן ניתן להתחיל עם מינון נמוך של השורש ביחס למים, ולאט לאט להעלות אותו.

 

כולם אוהבים תה קמומיל

כמעט בכל מטבח ניתן למצוא תיונים בטעמים שונים וביניהם גם תה קמומיל. גם הוא צמח מרפא הפורח באביב, ומתאים מאוד להרגעה חרדות, מתח וחוסר שקט. בנוסף, נהוג לשתות תה קמומיל לפני השינה כדי להיטיב את איכות השינה ולמנוע מצבים של אינסומניה.

קמומיל יעיל מאוד גם בטיפול בגזים, ויש מי שמכינים תה קמומיל לתינוקות ופעוטות הסובלים מכך, טיפול באולקוס, הפחתה של תחושת צרבת ואף עוזר לטיפול בגירויים שונים בעור.

בנוסף לחליטות, ניתן לצרוך אותו במגוון מוצרי קוסמטיקה, סבונים, מגבונים לחים לתינוקות ועוד.

שימוש בצמחי מרפא שונים עשוי להקל על מגוון תופעות ותסמינים. הם יעילים בחיזוק המערכת החיסונית, הם מחזקים את הגוף ועוזרים לו במאבק בדלקות וחיידקים שונים, הם תורמים לאורח חיים רגוע ובריא יותר וחלקם אף נחשבים כ"סופר פוד" או כצמח פלא.

ישנו מגוון עצום של צמחי מרפא שיעילותם ידועה ומוכרת. הם אינם מהווים תחליף לייעוץ רפואי כמובן, אך שימוש בהם נחשב לרוב כבטיחותי ובריא, ובכל מקרה לרוב אינו מזיק.

Back to top button