מבזקיםתאונות דרכים

פועל נוסף חולץ ללא רוח חיים באירוע קריסת הפיגומים בגבעת זאב

בהמשך לאירוע קריסת פיגומים באתר הבנייה ברחוב הרקפת בגבעת זאב, כאשר מדובר בפיגומים שקרסו בקיר חיצוני של מבנה בן 12 קומות, חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני גברים בשנות השלושים. בנוסף, העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים גבר כבן 32 במצב בינוני, בהכרה מלאה עם חבלות בבטן ובנוסף, טופלו שלושה פועלים שלקו בהתקף חרדה.

חובשי מד"א אלי ריימונוד ומשה בלך סיפרו: "כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבנין בן 12 קומות, הבחנו במספר פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה, ניסנו להשיג מידע ממנהלי האתר כמה פועלים עבדו במקום באותו הזמן כדי לוודא שמאתרים את כולם. מתחת לפיגומים נלכדו 3 פועלים הראשון חולץ בהכרה מלאה כשהוא סובל מחבלות בבטן ובגפיים, לאחר דקות ארוכות חולץ פועל נוסף גבר בשנות השלושים עם חבלה רב מערכתית כשהוא ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו, לאחר כמעט כשעתיים בפעולות חילוץ מורכבות וממושכות חולץ הפועל השלישי שנלכד, כשהוא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום".

אלעזר זאבי וחיים פינטו מתנדבי צוות הצלה מוסיפים: "כשהגענו למקום ראינו פיגומים בגובה 12 קומות, שקרסו מסיבה שאינה ברורה, ומספר פועלים שנלכדו תחת ההריסות.
בסיוע פארמדיקים וחובשים נוספים של מד"א התחלנו באופן מיידי להעניק סיוע רפואי ראשוני לפצועים שנחלצו בכוחות עצמם, שלא נזקקו לפינוי, כאשר במקביל חילצו אלינו לוחמי האש מספר נפגעים נוספים שנלכדו מתחת להריסות. למרבה הצער, פארמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם של שני לכודים בני 35 ו27. כמו כן חולץ מההריסות גבר כבן 32 עם חבלות בבטן ובגפיים. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי, אמבולנס טיפול נמרץ של מד"א פינה אותו במצב בינוני לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה מסרו עדכון לאירוע: "כוחות משטרה רבים יחד עם גורמי חירום והצלה לרבות צה"ל, ממשיכים בשעה זאת בפעולות חילוצם של לכודים באתר הבניה שבגבעת זאב. בנוסף, כוחות המשטרה מבצעים חסימות בצירי התנועה על מנת לאפשר פינוי והגעתי כוחות נוספים במידת הצורך. סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ דני לוי הגיע לזירה וקיים הערכת מצב יחד עם נציגי כלל הכוחות הפועלים במקום תוך שהנחה על שמירת בטיחותם של הכוחות השונים, מיצוי פעולות חקירה ראשוניות ובדיקה קפדנית לאיתורם של כלל הנפגעים והעובדים באתר. "

עוד הוסיפו במשטרה: "במקביל לכך, חוקרי המשטרה החלו בבדיקה ואיסוף עדויות וממצאים בזירה בו בזמן שנציגי משרד העבודה עושים דרכם למקום לטובת חקירת המקרה. עד כה פונו על ידי גורמי הרפואה פצוע בינוני (עפ"י קביעתם) וטופלו מספר נוספים בזירה. אנו מבקשים מציבור הסקרנים שלא להתקרב לזירה ולהישמע להנחיות השוטרים בחסימות ההיקפיות."

צילום: דוברות צוות הצלה
זירת אירוע - תאונת עבודה - קריסת פיגומים
צילום: דוברות המשטרה
זירת אירוע - תאונת עבודה - קריסת פיגומים
צילום: דוברות המשטרה
זירת אירוע - תאונת עבודה - קריסת פיגומים
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button