מבזקיםמשפטי/פלילי

יו"ר לשכת עורכי הדין נגד אבי מעוז: "להחדיר ערכים של מי שהוביל את מצעד הבהמות"

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, חתם את המושב הראשון בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך הבוקר בירושלים, על משמעות הרפורמה המוצעת במערכת המשפט.

במהלך נאומו אמר חימי: "ה-9D בפני הריסה מוחלטת של כל חלקה טובה. הגענו למצב שבו מבקשים לשנות את שיטת המשטר, לזנוח את כל הערכים האוניברסליים, לרדד את כל סל הערכים שלנו, להחדיר ערכים של מי שהוביל את מצעד הבהמות, שתלה בסלון ביתו, תמונת רוצח שרצח עשרות אנשים שבאו להתפלל, להכחיד את המלחמה בשחיתות הציבורית. היום שתי משימות עומדות בפנינו: לדבר עם אחיותינו ואחינו, עם ישראל, ללכת לפריפריה, למרכז, לכל מקום ולהסביר להם שפגיעה בבית המשפט העליון, פגיעה בעצמאות בית המשפט העליון היא פגיעה בדמוקרטיה ובכל אחד מאתנו, פגיעה אנושה בזכויות אדם ואת זה צריך להסביר לציבור."

עוד הוסיף ואמר חימי: "כל אימת שאני יושב עם הציבור בנחת אנו מצליחים להעביר את המסר שכל החוקים שביהמ"ש העליון ביטל – על זה גאוותנו. אנחנו צריכים לצאת לרחובות. עם ישראל צריך להביע את עצמו, חייב ליטול חלק בהצהרות ולומר לפוליטיקאים שיש תג מחיר להצהרות חסרות האחריות שלהם. נעשה את זה רק אם רבבות אזרחים ייצאו לרחובות. דמוקרטיה היא שלטון העם, לא הרוב, והרוב חייב להגן על המיעוט, על מערכת משפט עצמאית. יש לנו בימ"ש עליון לתפארת, יש לנו שופטים מסורים, מקצועיים ונאמנים ואנחנו חייבים לחזק אותם. לבסוף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "סגירת הלשכה כפי שבאה לידי ביטוי בהצעת ח"כ סמוטריץ ורוטמן – הם קראו לזה חוק וצדק וקראתי לזה חוק וחוקן – סגירת הלשכה היא לא הבעיה של אבי חימי או של הגילדה – אלא הבעיה של הדמוקרטיה. עורכי הדין הם לוחמי זכויות אדם ולא יכולים להיות כפופים לממשלה. רוצים למנוע ביקורת. אני לא הסימפטום, אני תופעה רחבה שנלחמה בזכות שלי לומר דבריי כפי שאני מבין."

אבי חימי
צילום: מיכל פתאל

Back to top button