חדשות הארץמבזקים

התאונה באתר בגבעת זאב: החקירה תתמקד בגרימת מוות ברשלנות

מעוכבים ראשונים לחקירה עקב האסון באתר הבניה בגבעת זאב. חוקרי המשטרה המטפלים מאז הצהריים (שני) באסון באתר הבניה בגבעת זאב שהביא למותם של שני פועלי בניין עקב קריסת הפיגומים יתמקדו בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. כמקובל במיקרים מהסוג הזה רשימת הנחקרים תיהיה ארוכה ותכלול את כל הגורמים המעורבים בעבודות באתר. החקירה הוטלה על יחידת פלס בלהב 433.
הכיוון הנבדק כעת הוא שהפיגומים לא אובטחו כנדרש לקיר ונוצר ניתוק, שכרגע לא ברור אם עקב תקלה או במכוון, של עוגני אבטחת הפיגומים לקיר. ההרוגים בתאונת העבודה הינם שני פועלים פלשתינים: הייתם חמאמרה ומוחמד אל-קייסי. עוד ארבעה נפצעו בדרגות פציעה שונות. המשטרה הוציאה צו להפסקת העבודות ועיכבה לחקירה שלושה בני אדם, בהם מנהל העבודה ומנהל התשתיות.

כפי שדיווחנו הארוע התרחש ברחוב הרקפת בגבעת זאב, במסגרתו פיגום הפרוס על פני 9 קומות קרס באתר בנייה ופצע 6 בני אדם. מדובר בפיגומים שקרסו בקיר חיצוני של המבנה. שני פועלים, הייתם חמאמרה ומוחמד אל קייסי, נהרגו וגופותיהם חולצו על ידי לוחמי אש וצוותים רפואיים. המשטרה הוכנסה כאמור לתמונה ופתחה בחקירה.

מדריך המוס"ל הגיע למקום וביצע אבחון של האירוע. מוקד קו החיים נפתח כחלק מהמאבק בתאונות העבודה באתרי בנייה, שבמסגרתו הציבור לוקח חלק פעיל. קו החיים הוא מוקד שמפעיל המוסד לבטיחות ולגיהות, במסגרתו יכולים עוברי אורח לדווח על סיכונים ומפגעים באתרי בנייה. הציבור יכול להעלות תמונות וסרטונים וכל מידע כפי שהם מזהים ומבינים שיש בו סכנת חיים. הדיווח מגיע אל המוקד ולאתר נשלח מדריך בטיחות לאבחון סכנות באתר וחניכת מנהל העבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר וינקלר מתריע: "אנו משתתפים בצער משפחות הפועלים ומתפללים לשלומם של כלל הפצועים באתר הבנייה בגבעת זאב. אנו חייבים להעניק כוח למפקחי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ולהסדיר בחקיקה את נושא הפיקוח על העבודה באתרי הבנייה ובכלל מקומות העבודה שמעבר לקו הירוק שבהיעדר הסדרה, נופלים בין הכיסאות. זהו שטח הפקר שעלול לגבות עוד קורבנות רבים".

זירת אירוע - תאונת עבודה - קריסת פיגומים - מד"א ירושלים
צילום: דוברות צוות הצלה

Back to top button