מבזקיםפוליטי / מדיני

טיוטת הסכם קואליציוני: לא יהיה ייצור חשמל בשבת

האם יופסק ייצור החשמל בשבת? כך לפחות עולה מפרסום טיוטת ההסכם הקואליציוני המסתמן בין הליכוד ליהדות התורה. הטיוטה נחשפה בדיווח של חדשות 12 הערב (שני). על פי הטיוטה יהדות התורה ביקשה כי ההסכם יכלול כאמור הפסקת ייצור החשמל בשבתות. כמו כן דרשה המפלגה החרדית כי נציג הרבנות ישתתף בוועדה להיתר עבודות בשבת. עוד בדרישותיה: הממשלה תממן גניזה של ספרי קודש, הממשלה תקים ותממן גופים שיענו על שאלות הלכתיות שיתקבלו מהציבור, יורחב מספר החופים הנפרדים בארץ, ערים חרדיות ייהנו מהנחה נוספת בתחבורה הציבורית, תקציב תרבות חרדית במשרד החינוך – יעמוד לפחות על 100 מיליון שקלים, תבוטל נבחרת הדירקטורים ותינתן העדפה מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות, מנהלי בתי חולים יוכלו לאסור הכנסת חמץ בפסח, תבוטל רפורמת הבגרויות ויתוגברו לימודי תלמוד לתלמידים חילונים, כל אזרח שירצה יוכל להיקבר בקרקע ולא בקומות, תיבחן סגירת "האגף הרפורמי" במשרד התפוצות, כל שירות ממשלתי שניתן באינטרנט יינתן גם בטלפון או פנים אל פנים ותבוטל רפורמת הטלפונים הכשרים של הממשלה הקודמת.

גורמים בליכוד הגיבו על פרסום ההסכם: "הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך למשל הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המופרדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה".

ב"יש עתיד" הגיבו מנגד וציינו כי: "ההסכם בין יהדות התורה לליכוד, הוא עוד הוכחה לכניעה מוחלטת וחולשתו של נתניהו. החופש שלו תמורת החופש שלנו." גם שר האוצר היוצא, אביגדור ליברמן הגיב בציוץ בטוויטר ומסר כי: "נתניהו מכר את המדינה! נילחם בהזיות האלה ונעשה כל שביכולתנו למנוע אותן". ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, הוסיף כי: "ההסכם בין יהדות התורה לליכוד הוא הסכם כניעה מחפיר. ביבי חלש להדהים ומוביל אותנו למדינת הלכה. מוכר את הדמוקרטיה הישראלית בשביל האינטרסים האישיים שלו. אם הם חושבים שאנחנו נשלם מיסים, נלך לצבא, נממן את מי שלא עובד והם גם יגידו לנו איך לחיות יש לי חדשות בשבילם – לא ניתן להפוך את ישראל למדינה חשוכה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורי קידר, מנכ״ל ישראל חופשית, ציין בתגובה לפרסום כי: ״ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ויהדות התורה בונה לנו מדינת הלכה על הראש, וגם נותן לנו את החשבונית לשלם עליה. עם סעיפים הזויים כמו איי יצור חשמל בשבת, סגירת מרכזי קניות ומימון מכוני הלכה בכספי ציבור נתניהו מוביל אותנו בדרך הבטוחה מסטארט אפ ניישן לשטעטל של הרבי מגור פינת האדמור מוויז'ניץ. רק תנסו להתקדם עם זה ותחטפו ברקס מהציבור הישראלי שלא דמיינתם בחיים. בהצלחה.״

צילום: תקשורת יהדות התורה

Back to top button