מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לפני ההצבעה על בחירת יו"ר הכנסת: "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו"

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נשא היום (שלישי) דברים במליאת הכנסת, בסיכום הדיון לבחירת יו"ר הכנסת. לפיד פנה בדבריו לאימהות שהצביעו ליכוד ושאל אם זה באמת מה שהן רצו שיקרה כאשר הצביעו ליכוד. לפיד: "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר. "

"אם אתם חושבים שנשתוק מול כל זה, אתם באמת השתגעתם. ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא ניצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו." הוסיף לפיד.

ראש הממשלה פנה לחברי האופוזיציה המתגבשת ואמר: "יש לי גם בשורה טובה אחת – זה לא יחזיק מעמד. הם חושבים אחד על השני בדיוק מה שאנחנו חושבים עליהם. גם הם יודעים שמה שהם מקימים פה הוא ממשלה לא לגמרי שפויה. אנחנו נאבק בה, ואנחנו לא נוותר להם על המדינה האהובה שלנו. אלה החיים הפוליטיים. פעם אתה למעלה, פעם אתה למטה, אבל אתה לעולם, לעולם לא מוותר. יהיה קשה, אז נעבוד יותר קשה. יהיה מאתגר, אז נלחם יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד פנה ליו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי ואמר לו: "אני גאה בך, אני אוהב אותך, התמודדת עם האופוזיציה האלימה, הממרידה, גסת הרוח ביותר בתולדות ישראל. עשית את זה ביד רמה, בממלכתיות, בשכל ובאהבה. עם ישראל התברך בך."

יאיר לפיד - יש עתיד
ארכיון. צילום: אלעד גוטמן

Back to top button