מבזקיםפוליטי / מדיני

שר המשפטים: 75% ממקרי הרצח בחברה הערבית לא מפוענחים

שר המשפטים, גדעון סער אמר היום (שלישי) בדיון בכנסת שהתקיים בנושא פטור מחובת הנחה על הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה. בעקבות הצעת החוק של חבר הכנסת איתמר בן גביר.

מדבר סער: "חשבתי שנכון שאגיע לאור תפקידי כיו"ר ועדת שרים לחקיקה. נושא תיקון פקודת המשטרה נדון הבוקר בוועדת שרים לחקיקה. אני זוכר את החוקים שהבאנו לטיפול בפשיעה על מנת להעלות את שיעורי הפיענוחים, רשויות האכיפה נתקלו בכך שמצלמות שתיעדו פשעים נתלשו. 75% ממקרי הרצח בחברה הערבית לא מפוענחים. העובדה שאותם מצלמות במרחב הציבורי שתיעדו את הפשעים, העבריינים הגיעו למקום לפני המשטרה ומשמידים אותם. האופוזיציה לרבות המציע התנגדו להצעת החוק. כשמשטרה הולכת לבית המשפט לקבל צו חיפוש, העבריינים מקדימים את המשטרה. כלים אפקטיביים שבחלקם לא בידי המשטרה. באמצעים הנוכחיים לא נצליח לשנות את התמונה הקשה."

"אני מתחייב בשם המחנה הממלכתי, בחוקים מסוג זה, אם הממשלה החדשה תביא אותם, לא נתחשבן פוליטית וניתן גיבוי למאמצים למלחמה בפשיעה באופן כללי ובפרט בחברה הערבית. סער טען שאין שום דחיפות בחקיקת חוק בהליך חפוז. היועמ"ש לממשלה לא הספיקה לחוות את דעתה על הצעת חוק זו. לטענתו, זהו פגם חמור בהליך, פגם שיורד לשורש הליך החקיקה." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

Back to top button