צרכנות

חברות הייטק: כל התנאים לעובדים

קרדיט לתמונה: pixabay

חשוב מאוד להבין שמתי שמדברים על התנאים של השכר של הייטקיסט זה שווה ערך לדיבור על גבי תנאי השכר של כדורגלן. בדיוק אותו דבר, כמו ששם יש כמה פערים משמעותיים אשר קשורים אל הניסיון, התחום של הפעילות, כל הכישורים והיכולות, ככה גם פני הדברים בעולם ההייטק. ובכל זאת, יש כמה תנאי בסיס אשר משותפים לכלל המועמדים. נקודה חשובה נוספת היא כל תנאים אשר נמצאים מסביב, כמו, רכב, כל מיני חופשות, ביטוחים רפואיים, פנסיה גבוהה, קרנות השתלמות, בונוסים שונים, אופציות אחרות ועוד. הימצאות או היעדרם של כמה אלמנטים כאלה, משפיעים באופן מאוד מהותי על כל התמונה הגדולה, בלי קשר אל הגובה של השכר החודשי.

שכר ממוצע

אז נכון, השכר יותר גבוה בהרבה מהממוצע אשר יש במשק, אבל הוא לא בכלל משתווה אל החגיגות של השכר אשר היו נהוגות בענף הזה, עד להתחלה של שנות ה-2000. גם כל האקזיטים אשר הופכים את העובדים של החברה אל מיליונרים בלילה אחד, נעלמו. למעשה, בבדיקה אשר אנחנו ערכנו לפני כמה חודשים, גילינו שהשכר הוא בכלל לא הסיבה המובילה לחיפוש העבודה, אלא התנאים של העבודה.

תנאי עבודה

כאשר מדובר על פרסומי דרושים להייטק, תנאי העבודה הם הכי חשובים ואתם צריכים להבין אותם טוב מאוד. תנאי עבודה בחברות הייטק שונות עדיין ממוקמים הרבה מעבר אל הממוצע. הרבה מאוד חברות של הייטק מחזיקות במטבחים מאוד מושקעים בעלות מכונות אספרסו, ויש חברות אשר מגדילות ומחזיקות במכונות  של משקאות. המשרדים של החברות מציגים, על פי הרוב, חזות מאוד מרשימה אשר עשויה לכלול בין היתר מרחב עבודה מאוד פתוח ומרווח, ריהוט משרדי מגוון, צבעוני ויפה, שטיחים יפים מקיר לקיר, דלתות מזכוכית מעוצבות, רצפות של פרקט, ולפעמים גם כמה חדרי משחקים אשר כוללים בתוכם, פינג פונג, הוקי אוויר, פלייסטיישן ואקסבוקס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תן ביס

זה לא משנה בכלל אם החברה של ההייטק שלכם תתן לכם תן ביס, סיבוס או כל כרטיס אשר מעניק אוכל אחר שבעצם ישרת אתכם. בניגוד לכל הענפים האחרים אשר נמצאים במשק שבעצם בהם או שאין בהם תן ביס בכלל, או תן מאוד ביס קמצני במיוחד של סכום קטן של 450 ₪, בהייטק הסיפור לגמרי שונה. בקלות אפשר למצוא כמה כרטיסי תן ביס בשווי יפה מאוד של 1000 ₪ ואפילו יש כאלה שיותר. במרבית המקרים מדובר בעצם בכרטיסים אשר מאפשרים לכל העובדים שלהם לצבור את הכסף. אם הם מימשו 70% מהשווי של הכרטיס החודשי, היתרה של הכרטיס תמשיך איתם גם לחודש הבא.

ימי חופשה

האמת היא שעל יום חופש אחד אין על מה לדבר וזה כבר מזמן בכלל לא הסטנדרט של כל החברות של ההייטק. כיום, העובדים אשר עומדים לחתום על החוזה שלהם בחברות ההייטק, מתעקשים בשביל לקבל 18 ימי חופש בשנה ויש כאלה אשר דורשים גם אפילו יותר, וברוב המקרים הם כמובן גם מקבלים.

Back to top button