מבזקיםפוליטי / מדיני

ביוזמת חה"כ שרון ניר: אירוע בכנסת להוקרת 60 אלף נכי צה"ל ו-13 אלף נפגעי פעולות איבה

ח"כ תא"ל במיל שרון ניר ממפלגת ישראל ביתנו, יזמה אירוע לציון הוקרת פצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. האירוע התקיים היום (שלישי) בכנסת בהשתתפות: שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הביטחון בני גנץ, שר הרווחה מאיר כהן, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, ח״כ רם בן ברק, יושבי ראש הארגונים וכ-70 נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה.

ח"כ תא"ל במיל. שרון ניר אמרה במהלך האירוע: "אני נרגשת להוביל את היום הזה, בו עם ישראל מכיר ומוקיר את תרומתם של 60 אלף נכי צה"ל ו13 אלף נפגעי פעולות איבה. על אף שהבית הזה מתמקד בימים אלו בבניית הקואליציה, התכנסנו במתכונת קצת שונה ובפורום נכבד, כביטוי לכבוד הגדול שאנו רוחשים לכם. אחיי הגיבורים, מדינת ישראל עומדת על כתפיכם וסיפור גבורתכם יהיה חקוק לעד בדברי הימים של המדינה. כקצינה בכירה בצה"ל, נחשפתי לסיפורים אישיים, הירואים ומעוררי הערצה של חיילים ומפקדים בעלי תעצומות נפש אינסופיות, שעל אף הפציעה הקשה שגבתה מחירים קשים, הם נלחמו וממשיכים להילחם. אני גאה להיות חלק ממפלגה ששמה בקדמת במה את המשרתים בצה"ל ואת גיבורי ישראל, העברת רפורמת ״נפש אחת״ היא הביטוי החזק ביותר של החברה הישראלית לחוב המוסרי העצום שיש לנו אליכם".

שר האוצר אביגדור ליברמן הוסיף: ״תודה לחברתי, ח״כ תא״ל (מיל׳) שרון ניר על היוזמה ובכלל הנמרצות שאת מפגינה מאז שנכנסת לכותלי כנסת ישראל, זה נותן המון תקווה לגבי המשך העשייה שלך בבית הזה. אני שמח לראות כאן את כל האנשים הנפלאים שהגיעו לכאן – פצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. גם כשר האוצר וגם כשר הביטחון הקדשתי המון זמן לנושא של שיקום ומתן מענה לפצועי צה״ל. כשנכנסתי לתפקידי כשר האוצר היו שלושה דברים שלא חיכינו לתקציב בכדי להעביר אותם – תכנית כוללת למניעת אלימות במשפחה בגובה 150 מלש״ח, הסכם עם הנכים בגובה 2.7 מיליארד שקלים וכמובן רפורמת ״נפש אחת״ בעלות כוללת של כמיליארד שקלים. כל מדינת ישראל חייבת הרבה מאוד לכל האנשים שנמצאים כאן ולא נמצאים כאן. אנחנו כאן לרשותכם וזה לא משנה אם אנחנו בקואליציה או באופוזיציה – דעו שיש לכם כאן אוזן קשבת״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון בני גנץ אמר: ״תודה לח״כ תא״ל במיל. שרון ניר על היוזמה ולכל הארגונים ולמשתתפים. הסוגיה של ביטחון בכלל ולא כל שכן של פצועי ונכי צהל ונפגעי פעולות האיבה, לא אמורה להיות בכלל סוגיה פוליטית, אלא אמורה להיות סוגיה בקונצנזוס, שלא משנה מאיזה מקום אתה מגיע תתמוך בנושא החשוב הזה. אני שמח שיחד עם שר האוצר ליברמן, הצלחנו לקדם ולהוציא לפועל את רפורמת ״נפש אחת״ שמטפלת בפצועים ונכים, נפגעי טראומה, צוללי הקישון, ולצידם גם אחים שכולים, יתומים מבוגרים ועוד. אני רוצה להגיד לכם תודה רבה. אתם מנהלים קרב שמעולם לא נגמר ואף פעם לא יגמר עד יומכם האחרון, כל אחד עם מה שהוא סוחב עליו, וזה מצריך לא רק חוסן פיזי אלא גם חוסן נפשי, מגיעה לכם הערכה מאד גדולה.״

שר הרווחה מאיר כהן: ״אני מודה לחברתי ח״כ שרון ניר על האירוע החשוב הזה, השבוע אנחנו מציינים את ההוקרה למי ששלמו מחיר פיזי ונפשי כבד למען ביטחונה ועצמאותה של המדינה, עם כניסתי לתפקיד שר הרווחה לקחתי על עצמי להסדיר את נושא היכל ההנצחה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל ולהעביר את ההחלטה המתבקשת שהתעכבה זמן רב מדי, יחד עם ארגון נכי צה״ל, ארגון נפגעי פעולות האיבה, משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ועיריית ירושלים פעלנו בשיתוף פעולה מלא למען המטרה ולפני חודש הנחנו את אבן הפינה בהר הרצל והתחלנו בתהליך הקמת ההיכל, מדובר בהחלטה היסטורית שעושה צדק עם חללי פעולות האיבה ובני משפחותיהם אשר שילמו מחיר כבד על המאבק לעצמאותה וביטחונה של ישראל. פצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה אשר משלמים מחיר כבד מדי יום ביומו, נושאים על גופכם ונפשכם את התקומה שלנו. המעט מהמעט שאנחנו יכולים הוא להפגין חיבוק ואהבה, להוקיר לכם תודה ולהדגיש את המחויבות שלנו כממשלה, כחברה וכמדינה כלפיכם.״

קצין חינוך ראשי, תא״ל אופיר ליוויוס: ״שמונה שנים לאחר שחיילי נהרגו ונפצעו בקרב בסלוקי , אני עולה בעצמי על מטען ומאבד רגל. ואז כל החבורה של החיילים והפצועים מתקבצת סביבי ומעניקה לי את הכוח להמשיך קדימה. למדתי שמה שמשנה זה מה אתה בוחר לעשות עם הקלפים שקיבלת. בשביל להיות עם חופשי בארצנו אני מוכן לאבד עוד רגל וחיילי צה״ל ומפקדיו מוכנים להפצע ולההרג. כי אם יש משהו שברור לכולנו זה שהמשימה אף פעם לא נגמרת. ומה שפצועי צה״ל צריכים מכם זה קודם כל את החיבוק, ההכרה וההוקרה וגם את ההכרה בצדקת הדרך."

צילום: ללא קרדיט

Back to top button