חדשות הארץמבזקים

"החרם של ה-BDS הוא נגד ישראל – כאשר מטרתה המרכזית היא מדינה פלסטינית בין הירדן לים"

במסגרת ועידת ההסתדרות הציונית העולמית להתמודדות אתגרי החרמות על מדינת ישראל בהיבטי המשפט, הכלכלה והחברה של החרם על ישראל שמתקיימת היום (חמישי) במוזיאון העם היהודי תל-אביב, התראיין המשפטן האמריקני הבכיר, פרופסור אלן דרשוביץ' בדבר השלכות החרמות והדה לגיטימציה שעוברת מדינת ישראל.

על הקמת הממשלה אמר דרשוביץ': "חשוב שבממשלה יהיו יותר חברי מרכז ימין ושמאל, כך תימנע ביקורת כלפי מדינת ישראל". על התמיכה האמריקאית בישראל אמר: "משימת מדינת ישראל בעוד עשור היא להיערך לאי ההישענות על ארה"ב כמדינה התומכת בישראל – הנשיא ביידן עלול להיות המנהיג הפרו ישראלי האחרון".

על לגיטימיות החרם אמר: "חרם לעיתים הוא לגיטימי, אבל החרם של ה-BDS הוא נגד ישראל ולא נגד מעשיה של הממשלה והנעשה בתוכה, כאשר מטרתה המרכזית היא מדינה פלסטינית בין הירדן לים. ישראל לא מפסידה במאבק נגד ה-BDS, היא מפסידה בקמפוסים וזה ישפיע על עתיד הסטודנטים, דעת הקהל בארה״ב ובסופו של דבר על הכלכלה והפוליטיקה בארה״ב. למרות ההפסד בקמפוסים, רבים מהפקולטות בארה"ב תומכות בישראל, אך הן שותקות ומתחבאות. הן חוששות שלא יקודמו, כיום חופש הביטוי הפך להיות תלוי חופש עד שזה תלוי מה חושבים עליך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דרשוביץ' העביר מסר למנהיגות הישראלית והתמיכה האמריקאית בעתיד: "המסר והעצה לנשיא ולרה"מ – יש להוציא את ההסברה ממשרד החוץ. מדובר בתחום פוליטי נגוע מדי וצריך להרחיק אותו מהמגרש הפוליטי בכדי להצליח בייצוג של מדינת ישראל בעולם. המשימה אליה מדינת ישראל צריכה להיערך בעוד עשור היא אי ההישענות על ארה"ב כמדינה התומכת בישראל, הנשיא ביידן עלול להיות המנהיג הדמוקרטי האחרון שהוא פרו ישראלי. על ישראל להציע את האמצעים שהיא מובילה בתחומי המודיעין, הסייבר והקדמה, אלו הדברים שהם יסייעו לה לחזק את מעמדה וחוזקה העתידי".

עוד הדגיש כי: "משימת ההנהגה היהודית הינה להציב בראש ההנהגה היהודית יהודים המוכנים להילחם ולהקריב לטובת האמת – כאלו שגאים לחיות ולמות כיהודים, אך כיום חלק גדול מהמשפיעים היהודים נהנים יותר לראות את שמותיהם על בניינים באוניברסיטאות מאשר לפעול באומץ".

עוד סיפר דרבשוביץ': "אני ניצב כאן לא כמי שנאבק כנגד ההתבוללות, זה מקומם של הרבנים. אני נאבק למען חוסנה של מדינת ישראל והישרדותו של העם היהודי. יש לזכור העם האמריקאי אוהב את הצד המנצח, לכן ישראל צריכה לנצח, וכשישראל עושה צעדים על מנת לרצות מישהו בנושא הביטחון היא מפסידה הרבה מעבר. יש לי היכרות עם מנהיגים ישראלים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ואכן כולם מכירים בצורך להישרדותה של מדינת ישראל וחוסנה, אך צריך לומר כי על רקע הממשלה המתגבשת השבר פחות מסייע ולכן חשוב לפעול ולהשפיע שבממשלה יהיו יותר חברי מרכז ימין ומרכז שמאל וכך תימנע ביקורת שאינה אמתית כלפי מדינת ישראל".

צילום: אסי אפרתי – Tadmit
צילום: אסי אפרתי – Tadmit

Back to top button