חדשות הארץמבזקים

עוברת אורח נפגעה מפח 'צפרדע' במהלך הפגנה בירושלים – מצבה קשה

הולכת רגל כבת 40 נפצעה אמש (חמישי) ברחוב יחזקאל פינת רבינו גרשום בירושלים, במהלך הפגנה שאירעה במקום, כאשר פח צפרדע הידרדר לכיוונה ומחץ אותה. צוותי הרפואה של איחוד הצלה, יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שערי צדק בעיר, במצב קשה.

אהרן גץ חובש איחוד הצלה שהעניק לה סיוע ראשוני מסר: "לדברי עוברי אורח – פח צפרדע שהידרדר במורד רחוב יחזקאל מחץ אותה על הקיר במהלך ההפגנה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת האירוע ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי שערי צדק שם אושפזה במצב קשה".

המשטרה פתחה בחקירה במטרה להתחקות אחר המעורבים במעשה החמור ולמצות עמם את הדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "מקרה זה התרחש בסמוך להפרת סדר אלימה וממושכות באזור רחוב יחזקאל ובהמשך באזור בר אילן, שם מאות מפרי סדר התפרעו, יידו אבנים, הציתו ודרדרו פחי ענק וחסמו את ציר התנועה. כתוצאה מהפרת הסדר נגרם נזק לניידת משטרה. השוטרים שפעלו להדיפת מפרי הסדר והכוונת התנועה באזור, עצרו אמש שני חשודים בחשד להפרת סדר והצתת פח, והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה."

במחוז ירושלים של המשטרה מציינים: ״בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש, בין היתר על רקע מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בראשית השבוע. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק – אין כל קשר. אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה באורח קשה. ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, ידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים – אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, באזרחים או בשוטרים״.

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו את התייחסותו לאירוע: "״כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ – הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶשׁ״. ההתעלמות של ההנהגה החרדית הרוחנית, של מנהיגי ש״ס ויהדות התורה ובעיקר התעלמות נתניהו ואנשיו מהמהומות האלימות וההתפרעויות מצד מאות חרדים קיצוניים היא מקוממת ביותר. גם שתיקתם של חברי לאופוזיציה בנושא, שעד לפני רגע שאפו להקים עם ש״ס ויהדות התורה ממשלה היא שתיקה מאכזבת ביותר. האירועים הבלתי נסבלים הנ״ל לא רק שהם מובילים לפגיעה בנזק וברכוש שבכדי להחזיר אותו לקדמותו נדרשים תקציבים אדירים, אלא מובילים גם לפגיעה בעוברי אורח ומאלצים כוחות משטרה גדולים להתמודד עם האירועים הללו במקום להיאבק בטרור ובפשיעה.

שוחחתי הבוקר עם קצין משטרה בכיר בירושלים שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח״כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכל כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת. יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button