חדשות הארץמבזקים

ההורים הביאו ילדה בהליך פונדקאות – וגילו שהיא לא שייכת להם ביולוגית

העיתונאי גיא פלג חשף הערב (מוצ"ש) במהדורת חדשות 12 סיפור מלפני 7 שנים על זוג הורים שנאלצו למסור את בתם לאחר שגילו שאינה שייכת להם ביולוגית.

מדובר בזוג גברים החיים יחד כבר 12 שנה וכבר הביאו תינוקת בהליך פונדקאות בהודו. אולם, הם רצו להרחיב את המשפחה, לכן יצאו להליך פונדקאות מורכב נוסף, הפעם בנפאל.

התינוקת הובאה ארצה ועל פי ההליך הייתה צריכה לעבור בדיקה גנטית כדי שתשויך לאחד ההורים ותוכל לקבל אזרחות. כדי למנוע סחר בילדים, בדיקה כזו אמורה הייתה להתבצע לפני הכניסה לארץ, אולם בגלל רעידת אדמה ממשית שהייתה בנפאל, הסכימו להכניס את התינוקת ארצה ולקיים את הבדיקה כאן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם, לאחר שבוע, אחד ההורים, ח', קיבל טלפון מבית המשפט שאמר לו שהתינוקת לא שלו. לא די בכך, מבחינה חוקית מדובר מבחינתו בחטיפת ילדים, שכן לא היה קשר גנטי בין אף אחד מההורים לילדה. הדבר יכול היה לסבך אותם מאוד משפטית.

רק אז, לאחר בדיקה נוספת, גילו שזוג גברים בעל שם משפחה זהה, היה במסלול פונדקאות דומה דרך אותה סוכנות בנפאל. זה היה מקור הטעות.

ח' אמר בריאיון לפלג: "קיבלנו שיחה חוזרת מהמרפאה. הם עשו גם בירור ועלתה בעצם התיאוריה שאולי הייתה כאן החלפה של עוברים, מהסיבה שהיה זוג ישראלים נוסף עם אותו שם משפחה כמו שלי".

לאחר מכן, הם נאלצו לבצע בדיקות נוספות כדי לאשש את העובדות. כשהתינוקת כבר הייתה בת שלושה שבועות קיבלו הזוג את התשובה – אין קשר גנטי בינם לילדה. בנוסף, זוג ההורים השני ביצע גם הוא בדיקות גנטיות וגילו שהילדה אכן שלהם ביולוגית.

ח' סיפר על ההחלטה הקשה שנאלצו לבצע אל מול השופטת: "זה היה רגע מאוד מאוד קשה. היא דיברה על זה שהיא בעצמה אימא, השופטת, ושבמשפט שלמה שמתנהל לה מול העיניים היא לא רוצה להיות שלמה המלך. אמרנו לה 'אנחנו חוסכים לך את הדילמה. אנחנו מוסרים את התינוקת'. לא הייתה שם עין יבשה בבית המשפט. השופטת בכתה, אנחנו בכינו, עורך הדין בכה, העובדת הסוציאלית בכתה".

הוא המשיך: "כמה ימים אחר כך תיאמנו פגישה בלשכת הרווחה, וזאת פעם ראשונה שהם, הזוג הטרי, הגיעו ופגשו לראשונה את התינוקת. זה קצת מוזר – איך אתה נותן ילד? אתה מסביר על המסמכים – היא קיבלה את החיסון הזה, ואוכלת ככה וככה פעמים ביום, עוד ארבעה ימים היא צריכה ללכת לטיפת חלב. ברמה היבשה זה פרטים טכניים".

ח' הוסיף: "ומסרנו אותה. הם זוג חמוד, הם מקסימים. אין לי שום דבר רע להגיד להם, ולהפך. היה לנו חשוב מאוד שיידעו כמה שאנחנו מקבלים את ההורות שלהם במאה אחוז, ושחלילה לא ירגישו אשמים. 'אתם צריכים להיות שמחים ומאושרים, ויש לכם ילדה מקסימה, והיא לא ישנה הרבה בלילה אז הולך להיות לכם חיים קשים, אבל תהיו מוכנים, היא מהממת'. כשהם יצאו החוצה עם הסל-קל, עליתי הביתה וחשכו עיניי. אני קולט את בן זוגי מתפרק".

שבע שנים לאחר המקרה, ח' סיפר: "הם שלחו לנו תמונות שלהם ואז ראינו איך היא נראית היום, ואתה מסתכל על התמונה הזאת ואתה רואה ילדה בת שבע עם אחותה הביולוגית ועם ההורים הביולוגיים שלה, גדלים ביחד, ואתה פשוט אומר: 'וואו, זה פשוט היה הדבר הנכון לעשות'".

תינוק - תינוקת - פעוט - פעוטה
אילוסטרציה. Image by esudroff from Pixabay

Back to top button