מבזקיםפוליטי / מדיני

גדי איזנקוט מזהיר מההחלטות הבטחוניות: "להביא למציאות כאוטית ביהודה ושומרון"

הרמטכ״ל לשעבר, רא״ל (מיל׳) ח״כ גדי איזנקוט, נשא דברים בכנסת והתייחס לגל החקיקה של הקואליציה המיועדת. בדבריו תקף איזנקוט את החקיקה ואף אמר כי ההחלטות בנושא הבטחוניות שגויות ומסוכנות.

בפתח דבריו, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "בשבוע החולף יש ניסיון להעביר חוקים עם השפעה גדולה על הביטחון הלאומי בחטף. נשאלת השאלה האם אי אמון בין מרכיבי הקואליציה העתידית היא סיבה מספיק טובה זאת. הבחירות הסתיימו בהכרעה ברורה וניתן היה לצפות לחילופי שלטון מהירים. מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים זה החלטות שנובעות בעיקר מחסור אמון ומשיקולים פוליטיים. נשאלת השאלה איפה השיקולים האסטרטגיים, הביטחוניים והכלכליים."

עוד אמר איזנקוט: "השינויים הצפויים בתקופה קריטית זו בעיקר במבנה של מערכת הביטחון מהווים בעיני סיכון. היה נכון לטפל בחרדת קודש ואני רואה את השינויים הללו בדאגה רבה – השינויים במתפ"ש, במנהל האזרחי הכפפת פלוגת מג"ב איוש לא נובעות משיקול דעת מעמיק. כי אם היה פה שיקול דעת מעמיק ושיקולים ביטחוניים כנראה ההחלטות האלו לא היו מתקבלות. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אלא אם כן יש פה תוכנית נסתרת שאני מקווה שהיא לא קיימת – השלב הראשון הוא לקבל אחריות על המנה"ז והמתפ"ש, השלב השני הוא להחליש אותם, השלב השלישי לבטל אותם והשלב הרביעי להביא למציאות כאוטית ביהודה ושומרון ואז לבסוף לגשת לפירוק הרשות הפלסטינית. אני אומר את זה כמי שהנהיג פעילות תקיפה מאוד ביהודה ושומרון. אני מקווה מאוד שנראה תבונה מדינית ותעוזה צבאית לצד הצורך ליצור בהירות למערכות הביטחוניות ולא לקבל הכרעות בקלות ראש – שיודעים איך מתחילים אותם אבל לא איך יגמרו. כשהשד יוצא מהבקבוק לוקח הרבה שנים להחזיר אותו. ממליץ לעשות את השינויים האלו בשיקול דעת מעמיק. סוף מעשה במחשבה תחילה."

גדי איזנקוט. צילום: גלעד קוולרציק

Back to top button