צרכנות

הטכנולוגיה שמאפשרת לבצע בדיקות גנטיות

קרדיט תמונה FREEPIK

זה עידן חדש, מה שבעבר היה נעלם נטול פתרון, היום הוא משהו שאנחנו יכולים לפענח, להתייחס אליו בזמן ולתת לו מענה טוב ברגע האמת. הטכנולוגיה החדשה, נותנת לנו את הכלים לבצע לא רק בדיקות גנטיות, אלא לדעת בזמן אמת, מה המצב אצל הגבר והאישה, לאורך הניסיון להיכנס להיריון. אמנם, אנחנו לא מדברים על תהליך קל ובוודאי, אנחנו חייבים לקחת בחשבון כי יש אלמנטים של התמודדות אישית ורגשית שנכנסים לתמונה. אבל, אנחנו מאמינים כי ביחד, עם הטכנולוגיה הקיימת, אפשר למצוא פתרון ולסייע לזוגות רבים, לאורך תהליך הניסיון להיכנס להיריון.

לאורך השנים האחרונות, אנחנו רואים ירידה בפריון אצל נשים וגברים

השנים האחרונות מאופיינות בירידה בפריון אצל נשים וגברים, מסיבות שונות. בראש ובראשונה, בניגוד לשנים עברו, הגילאים בהם זוגות בוחרים להיכנס להיריון, הפכו מאוחרים יותר, ביחס לנהוג בעבר. אם עד לפני עשרים או שלושים שנה, שנות העשרים היו השנים בהן רבים היו בוחרים להיכנס להיריון, אז הרי שהיום, רבים מעדיפים לדחות את המועד ולהתחיל לחשוב על ילדים בעשור השלישי לחייהם של בני הזוג. אמנם, העולם המערבי מתאים לשינוי האמור, אבל גוף האדם לא תמיד עומד בקצב. בעוד גיל הפוריות מתחיל בגיל ההתבגרות, אנחנו מדברים על פער של שנים רבות, בהן הגוף מוכן להביא ילדים, יכולת שהולכת ונשחקת לאורך השנים, עם ההתבגרות. בנוסף, השימוש בתכשירים מסוימים, השינויים בתזונה, ירידה בקיום אורח חיים ספורטיבי, כל אלו, משפיעים בסופו של דבר, על היכולת להיכנס להיריון. פענוח בדיקות זרע, ספירת ביציות, כל אלו הם כבר לא בדיקות הנוגעות למקרים יוצאי דופן, אנחנו מדברים על תופעה שהופכת שכיחה יותר ויותר, עם הזמן.

מה התפקיד של פענוח בדיקת זרע ומי צריכים לעבור את התהליך

פענוח בדיקת זרע, היא בדיקה המיועדת לבחינת כושר הפיריון מהצד של הגבר. אנחנו כמובן, לא נשלח כל מטופל לעבור את התהליך. אלא, נתייחס לאפשרות הזו רק לאחר דיווח של בני הזוג, כי הם מעוניינים להיכנס להיריון אך לא מצליחים בכך. במקרים האלו, נדאג לבצע את הבדיקה כדי לשלול בעיות אצל האב, המונעות מהזוג להיכנס להיריון, ביחד עם בחינה רפואית של האישה גם כן. אגב, הבדיקה תיעשה גם במקרים בהם יש מי שבוחר להיות תורם זרע. פענוח בדיקת זרע תלווה בבדיקות גנטיות, כדי להבטיח כי איכות הזרע מתאימה לתהליך של הפריה חוץ גופית, עבור נשים אחרות או זוגות שלא מצליחים להיכנס להיריון בדרך אחרת. במקרה הזה, פענוח בדיקת זרע ילווה בזיקוק של הזרעים הטובים ביותר, במטרה להבטיח הצלחה של ההפריה החוץ רחמית, בניסיון הראשון. יש מקרים, בהם הזוג לא מצליח להיכנס להיריון וגם אז, נבצע פענוח בדיקת זרע, במסגרת תהליך של הפריה חוץ רחמית, שוב, כדי לשפר את הסיכויים להצלחת התהליך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך מתבצעת הבדיקה

הבדיקה נעשית פעמיים, כדי להצליב נתונים של מצב הזרע ולשלול נתונים אשר יכולים להתקבל בגלל שינויים בתזונה או בעקבות אי סיפוק מיני של המטופל לאורך תהליך הוצאת הזרע. את הבדיקה עושה הגבר באמצעות אוננות לתוך מבחנה מיוחדת או תוך שימוש בקונדום מיוחד, במהלך קיום יחסי מין. את הבדיקה יש להביא בתוך שלוש שעות לכל היותר, לבנק הזרע להמשך בדיקה ופענוח של הממצאים.

בתוך כמה זמן תקבלו תשובות

בדרך כלל התשובות לפענוח בדיקת המבחנה תתקבל בתוך שבועיים ואת התשובה הסופית, לגבי מצב הזרע, נוכל לקבל אחרי שתי בדיקות לפחות ולעיתים, יותר. כל התהליך נעשה באווירה נעימה, בליווי רפואי מקצועי ומתוך ניסיון להפוך את ההליך כולו לכזה שיעזור לכם לעבור את האתגרים הלא פשוטים הללו, בדרך להיריון.

Back to top button