חדשות הארץמבזקים

הרמטכ"ל: "כל ניסיון לקשור את דובר צהל לפעילות פוליטית הוא חלק מקמפיין מכוער"

הרמטכ״ל, רב אלוף אביב כוכבי, הגיב לפני זמן קצר (שני) על ידיעות לפיהן נשמעו טענות כלפי דובר צה"ל שהוא הפך את הדוברות "למפלגת שמאל" ואמר בתגובה: ״כל ניסיון לקשור בין דו״ץ לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום. צה״ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג׳נדה פוליטית – כך גם מערך דובר צה״ל. במערך דובר צה״ל משרתים חיילים וקצינים מכלל קצותיה של החברה הישראלית ללא הבדל מין, דת או מוצא. דברורו של צה״ל מונע על פי שיקולים מבצעיים-מקצועיים בלבד, והוא מבוצע באופן ממלכתי לכלל קהלי היעד. אנו מגנים את הניסיון לייצר ליחידה או לעומד בראשה גוון פוליטי ושוללים אותו מכל וכל". דברי הרמטכ"ל.

עוד הוסיף רא"ל כוכבי כי ״תא״ל רן (רנכו) כוכב הינו לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה"ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה״ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה״ל כולם, למען ביטחון ישראל. כל פגיעה בקצין צה״ל בכלל וע״י נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה״ל. על מנת להבטיח שצה״ל ישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית״.

כפי שדיווחנו היום הטענה הושמעה על ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שטען כי הוא מתריע בשבועות האחרונים מפני מה שהוא מכנה הפוליטיזציה של דובר צה"ל. דגן: "רן כוכב הפך את דובר צהל למפלגת שמאל קיצוני. צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח אותה מחדש. המצב בו חיילים בדובר צה"ל מרגישים חופש לכתוב בפרהסיה דעות המתאימות לשמאל הקיצוני; מוכיחה כי זו הרוח של דובר צה"ל. הדבר הזה מעיד כ 1000 עדים על הדבר מפניו אנחנו מתריעים מזה זמן. רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מר"צ. העובדה שחיילים ומפקדים אינם חוששים מאף סנקציה כלפי הפרה בוטה של החוק הצה"לי הקובע כי אל לו לחייל להתבטא בציבור בדעות פוליטיות מוכיחה כי זהו רוח המפקד. כאשר חייל העז להזכיר את בן גביר הוא קיבל מחבוש ואיגרת נגדו של הרמטכ"ל וכשמדובר בדעות פוליטיות של השמאל הקיצוני הדבר מתקבל בקול דממה דקה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרמטכ"ל בטקס סיום קורס בית הספר למלחמה שהתקיים היום:
"מאזן ה...

Back to top button