חדשות הארץמבזקים

דיווח בחו"ל: באו"ם מגנים את ישראל על גירוש מחבל לצרפת

ארגון האומות המאוחדות מגנה את ישראל על ההחלטה לגרש לצרפת את המחבל סלאח חמורי. כך דווח לפני זמן רצ בסוכנות הידיעות אי אף פי. על פי הדיווח באו"ם ציינו כי הגירוש הוא "פשע מלחמה, הפרה חמורה של אמנת ג'נבה".

השרה איילת שקד הגיבה לגינוי מצד האו״ם על ההחלטה לגרש את המחבל סאלח חמורי לצרפת: ״ירושלים היא אינה שטח כבוש אלא שטח של מדינת ישראל – כדאי שתכירו בזה. סאלח חמורי הוא מחבל ששייך לארגון טרור ועצם העובדה שארגוני זכויות אדם מגינים עליו ולא על משפחות שכולות ונפגעי פעולות האיבה בישראל מראה לאן הדרדרו הארגונים הללו. לישראל הזכות להגן על עצמה והיא תמשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה. ישראל היא מדינה דמוקרטית עם מערכת משפט חזקה בניגוד לרשות הפלסטינית שממנת מחבלים עם דם של נרצחים חפים מפשע על הידיים״

נזכיר כי סלאח חמורי, בן 37, תושב כפר עקב במזרח ירושלים שהיה עצור כתשעה חודשים במעצר מינהלי בחשד שהיה חבר בחזית העממית והיווה סכנה לביטחון האזור. הוא גורש לאחר החלטה של שרת הפנים ומאחר והוא נושא דרכון צרפתי הוא גורש לצרפת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר הנציב העליון למען זכויות אדם באו"ם, ג'רמי לורנס, כינה את החלטתה של ישראל "פשע מלחמה" ואמר כי "גירוש אדם מוגן משטח כבוש מהווה הפרה חמורה של אמנת ז'נבה הרביעית". לדבריו, "פעולותיה של ישראל מדגישות את מצבם הפגיע של פלסטינים החיים במזרח ירושלים. שכן, ה'כוח הכובש' העניק להם מעמד של תושבות הניתן לביטול על פי החוק הישראלי".

חמורי נעצר ב-3 במרץ 2022 במעצר מינהלי לתקופה של שלושה חודשים, שהוארך שלוש פעמים. לפי החשד, חמורי – חבר החזית העממית, תכנן בעבר לרצוח את הרב עובדיה יוסף, שוחרר בעסקת שליט וסירב להתנצל.

ארכיון. צילום: האומות המאוחדות – האו"ם

Back to top button