חדשות הארץמבזקים

יוסי דגן מגיב על דברי ראש הממשלה שתומך בדובר צה"ל: הוא לא יסתום לי את הפה

הסערה שחולל ראש מועצת שומרון יוסי דגן בביקורת שלו וטענותיו כלפי דובר צה"ל מסרבת לשקוע. כפי שדווחנו דגן טען כי הדובר הופך את הדוברות "למפלגת מרצ" מה שעורר, כפי שדווחנו לפני קצר (ראה ידיעה נפרדת), תגובה קשה מצד הרמטכ"ל אביב כוכבי.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב אף הוא לדברי דגן לאחר שהרמטכ"ל פרסם את הודעתו. לדברי לפיד: "נותנים גיבוי מלא לדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מניסיון מסוכן לאיים על צה"ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה"ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה"

אלא שדברי הרמטכ"ל ודברי ראש הממשלה זכו לתגובה עוד יותר זועמת מצד דגן שאמר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה המודח לא יסתום לי את הפה. אני מכבד את הרמטכ"ל אבל חייבים בדק בית בדובר צה"ל שגורר את צה"ל והרמטכ"ל עצמו שוב ושוב לבוץ הפוליטי. לפיד הוא פוליטיקאי שצומח מתוך שנאה לציבורים שלא חושבים כמוהו, פוליטיקאי שהשמיץ ומפיץ שנאה שוב ושוב כנגד החרדים, מתיישבי יו"ש, אנשי ליכוד, ציבורים שלא חושבים כמוהו. לא פוליטיקאי כזה כמו ראש הממשלה המודח לפיד ולא אף פולטיקאי אחר יסתמו לי את הפה. אני מגן ואמשיך להגן בעוז על שמם של תושבי יו"ש וכבודם. ודובר צה"ל פוגע בהם שוב ושוב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דגן התייחס לדברי הרמטכ"ל וקרא לו להורות על בדק בית ביחידת דובר צה"ל: "אני מאוד מכבד את הרמטכ"ל, אבל גם הוא יודע שמשהו ביחידת דובר צה"ל לא עובד נכון. אני קורא לרמטכ"ל לעשות בדק בית ביחידת דובר צה"ל. במתכונתה הנוכחית צריך לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש. הודעת ההשתקה הזו, שפורסמה ע"י יחידת דובר צה"ל היא נסיון שלא יצלח להתחמק מהביקורת העניינית החריפה שיש בציבור על דובר צה"ל שתחת פיקודו יחידת דובר צה"ל פוגעת שוב ושוב בהתיישבות ביו"ש וגוררת את צה"ל ואת הרמטכ"ל עצמו לבוץ הפוליטי".

רמטכ"ל - אביב כוכבי - יוסי דגן - שומרון
ארכיון. צילום: מועצה אזורית שומרון

Back to top button