חדשות הארץמבזקים

האיחוד האירופי פועל להגביר את המעורבות שלו בשטחים באיו"ש

מסמך סודי של האיחוד האירופי שמגלה איך האיחוד מתכוון להגביר את המעורבות שלו בשטחים ביו״ש נחשף הערב (שני) בערוץ 13. המסמך גובש בנציבות האירופית במזרח ירושלים. על פי המסמך, האיחוד יפעל לחיזוק הנוכחות הפלסטינית בשטחי C, שנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. עוד נכתב שם כי יש לפעול למיפוי קרקעות כדי להוכיח זכויות פלסטיניות במקום. בין היתר נכתב: ״יש צורך בחזון אירופאי כדי למקסם את היכולת להרחבת המעורבות שלנו בשטח זה״. באיחוד האירופי מסרו כי "אנו מחויבים לפתרון 2 מדינות, עם ירושלים כבירה עתידית של שתיהן. אנו קוראים לישראל לאפשר שיפור מוחשי בחיי הפלסטינים, גם בשטחי C".

יו״ר הציונות הדתית והשר המיועד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב על המסמך ומסר כי: “המאבק בהשתלטות הערבית על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון הוא אחד האתגרים הדחופים והחשובים שעל הממשלה הקרובה לטפל בו והוא אחת הסיבות המרכזיות לדרישה שלי לקבל את הסמכויות לכך במשרד הביטחון. המעורבות הבוטה של האיחוד האירופי במאמצי הרש"פ לקבוע עובדות בשטח ולהקים דה-פקטו מדינת טרור ערבית בלב ארץ ישראל באופן חד צדדי היא בלתי מתקבלת על הדעת, מנוגדת לחוק ולדין הבינלאומי, ולא תואמת כללי דיפלומטיה בסיסיים ביחסים בין מדינות. נוביל בעזרת השם בממשלה שתקום מאמץ משולב – דיפלומטי, כלכלי, אכיפתי והתיישבותי – נגד הפעילות העוינת של הרש"פ ושל הגורמים הבינלאומיים ונחדול אותה בנחישות".

גם ראש מועצת גוש עציון וראש מועצת יש״ע שלמה נאמן הגיב אומר: ״ההשתלטות הערבית על שטחי C היא האיום האסטרטגי הכי גדול באזורנו. מטרתה היא לא פחות מאשר לשנות את גבולות המדינה. בכל שבוע מדינת ישראל מאבדת שטחים נרחבים, בכל יום נבנים עשרות בתים, נפרצות דרכים ונסללים כבישים בנקודות משמעותיות כחלק מתכנית אסטרטגית מסודרת. המסמך חושף הוכחה חשובה למה שאנחנו טוענים בתוקף כבר שנים: האיחוד האירופאי פועל בזדון יחד עם הרשות פלסטינית נגד מדינת ישראל. העניין לא פחות מהזוי- בנות הברית של מדינת ישראל, ממשלות אירופה, פועלות במרץ לשינוי גבולותיה של המדינה שלנו. בעולם של פעם זו הייתה עילה למלחמות בין העמים. אנחנו פונים הערב לממשלה הנכנסת – המאבק נגד ההשתלטות הבלתי חוקית בשטחי C חייב להיות המשימה הראשונה. תניחו לכל דבר אחר ותשמרו על אדמות הלאום, כי אין דבר חשוב מכך. התנועה הציונית התחילה את דרכה מגאולת הקרקע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תנועת רגבים

.

Back to top button