בריאותמבזקים

מקרה שני בתוך שעות: בן 65 במצב קשה לאחר שנחנק בעת אכילת סופגניה

מקרה שני בתוך שעות ספורות של אדם מבוגר שנחנק בעת אכילת סופגניה. המדובר בתושב אופקים בן 65 שפונה במצב קשה לבית החולים סורוקה. במקרה הראשון כזכור, היום אחר הצהריים, הובהל בן 70 מתניה לבית החולים כשהוא במצב קשה.

במקרה באופקים דווח לאנשי איחוד הצלה על אדם שנחנק בזמן שלעס סופגניה. מוטי אלבז חובש וסגן ראש סניף איחוד הצלה באופקים מסר: "לדברי בני משפחתו הוא נחנק כשאכל סופגנייה. בסיוע חובשים נוספים ביצעתי בו פעולות החייאה ובמהלך פעולות ההחייאה נחלצה חתיכת סופגנייה מקנה הנשימה. כשלמרבה הנס חזר לבו לפעום הוא פונה מורדם ומונשם לבית החולים סורוקה במצב קשה".

בנתניה כאמור, בשעה 16:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על גבר בן 70 שנחנק ואיבד את הכרתו בזמן שאכל סופגניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו לבי"ח לניאדו תוך כדי פעולות החייאה במצב קשה ולא יציב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן מנהל מרחב שרון במד״א רפי שבע וחובשי רפואת חירום במד״א אליהו רוזנברג ויהודה זילברמן שהגיעו ראשונים למקום סיפרו: ״ראינו את הגבר שכוב על הרצפה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. תוך כדי הטיפול הרפואי חילצנו מגרונו בעזרת ציוד רפואי מיוחד את חתיכות הבצק. ופינינו אותו תוך כדי המשך פעולות ההחייאה לבית החולים כשהוא במצב קשה ולא יציב.״

צילום: freepik

במגן דוד אדום מזכירים כי בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האכילה

Back to top button