מבזקיםמשפטי/פלילי

שוחררו בתנאים החשודים בהוצאת דרכונים לנתינים רוסים שלא כדין

בית משפט השלום בתל אביב שיחרר הערב (שני) בתנאים מגבילים את חמשת החשודים שנעצרו בחשד להנפקת דרכונים לנתינים רוסים שלא כדין. הם נשלחו למעצר בית בן שמונה ימים. כמו כן אסר בית המשפט לפרסם את זהותם. שלושה מהחשודים הם עובדי רשותה אוכלוסין.

המדובר כפי שכבר דיווחנו היום בחקירה סמויה של יחידת ההונאה במחוז ת"א שנפתחה בעקבות תלונה שהוגשה ע"י רשות האוכלוסין וההגירה בסוף חודש אוגוסט, לאחר שביקורת פנימית הביאה לזיהוי תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים אשר בוטלו. לאורך כל החקירה עמדו חוקרי יחידת ההונאה בקשר עם רשות האוכלוסין וההגירה אשר סייעו למשטרה בכל הנדרש.

במסגרת החקירה הסמויה עלה כי שני "מתווכים" (43 הרצליה, 42 שורש) פנו אל עובדים בסניפים שונים ברחבי הארץ, בבקשה להנפיק דרכונים ישראלים לנתינים רוסים וזאת בניגוד להליך תקין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עפ"י החשד אותם נתינים רוסים היו זכאים לדרכונים זמניים בלבד או לתעודת מעבר, כאשר על מנת לקבל דרכון קבוע היה עליהם לגור בתחומי מדינת ישראל. בפועל, מקבלי הדרכונים הגיעו לימים בודדים בלבד וללא כל כוונה לגור בישראל.

החשד הוא כי הדרכונים נועדו להקל על מקבליהם לטוס ממדינה למדינה מבלי להשתמש בדרכון רוסי אלא בדרכון ישראלי. הבוקר (שני), עם מעצרם של שני "המתווכים" ושלוש עובדות ( 34 מודיעין, 48 גדרה, 40 ירושלים) עברה החקירה לשלב הגלוי.

הערב כאמור בתום הדיונים בבית המשפט הם שוחררו בתנאים מגבילים כולל מעצר בית למשך 8 ימים, הפקדת ערבויות כספיות, הרחקה מסניפי משרד הפנים למשך 14 יום ואי יצירת קשר עם המעורבים.
לבקשת הסנגורים השופט הורה על איסור פרסום שמות למשך 5 ימים.

צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button