בריאותמבזקים

מנהל המכון הביולוגי לשעבר: "יתכן שהחיסונים לקורונה העלו סיכון לסרטן"

פרופ' שמואל שפירא, שכיהן כראש המכון הביולוגי, יוצא שוב נגד החיסונים שניתנו לאוכלוסיה בישראל נגד נגיף הקורונה ומצהיר: "יתכן ומעלים את הסיכון לסרטן". בראיון לעופר חדד ששודר הערב (שני) בערוץ 12, טוען פרופסור שפירא כי "אני טעיתי 3 פעמים: בזריקה הראשונה, בזריקה השנייה ובזריקה השלישית. מי אמר שמוזרקים לא מודים שטעו?". היעילות שלו נמוכה עד לעיתים לא קיימת, תופעות הלוואי שלו הן קשות ומשמעותיות".

נזכיר כי פרופ' שפירא היה אמון על פיתוח החיסון הישראלי לקורונה, וכבר בעבר הביע חרטה בטוויטר מכך שהתחסן לקורונה. החיסון הישראלי לא פותח. שפירא טען בעבר כי הדבר נכשל בשל סיבות ביורוקטריות. כעת הוא מותח ביקורת חריפה על החיסונים בהם השתמשו לחיסון בארץ ואומר: "אני לא אומר שהחיסון הזה הוא פייק. אני מציע להיזהר מאלה שאומרים שהוא הציל הרבה חיים בארץ. אני למדתי בבית ספר לרפואה מה זה חיסון. אני לא בטוח שמה שלמדתי עונה על ההגדות האלה. מדובר בתכשיר שהוא בעל תופעות לוואי רבות וקשות, וכנראה שאנשים איבדו בגללו את החיים".

פרופסור שמואל שפירא. Shapiras, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

בהמשך הסביר כי "קצת מנסים לטייח את זה. יש הרבה מאוד פרסומים מהעולם על דלקות בשריר הלב שקשורות לחיסון הזה. דלקות בשריר הלב הן לפעמים מחלה קטלנית. יש מחלות נוירולוגית קשות. וכנראה, ובזהירות רבה כי הדברים נמצאים בתחילת הפרסום שלהם, ייתכן שהוא מעלה את השכיחות של מקרי סרטן מסוימים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו מערכת הבריאות צריכה להפסיק את החיסונים בישראל: "צריך להפסיק עם האגו, לקרוא ספרות מקצועית ולהקים ועדה לא תלויה של אנשים שלא היו מעורבים בחיסון ולהחליט מה עושים הלאה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אנחנו מזכירים: ראש המכון הביולוגי לשעבר הוביל פיתוח חיסון נגד קורונה במיליונים רבים. הפיתוח נכשל. מאז יצא במסע השמצות שקרי נגד משרד הבריאות, עובדיו וגם נגד החיסונים שכן הצליחו והצילו חיים רבים מספור ברחבי העולם".

צפו בראיון עם פרופ' שמואל שפירא בערוץ 12

Back to top button