מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ בנאום על הצעת החוק של בן גביר: "אל תישאו את הפגר הזה לתוך החדר"

שר הביטחון, בני גנץ, נשא לפני זמן קצר (שלישי) דברים במהלך דיון במליאת הכנסת בנושא הצעת חוק פקודת המשטרה של חבר הכנסת איתמר בן גביר.

בפתח דבריו אמר גנץ: "החוק שניצב מולנו היום הוא בעצם מסך עשן. רבים ורבות פירטו כאן את הבעיות בחוק, את החפיזות בהליך החקיקה, את הצורך במשטרה מקצועית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים. אני מבקש לדבר כאן היום על בעיה הרבה יותר עמוקה שהחוק הזה מסמל והיא האמון בין שרים מסוימים בממשלה הנכנסת, ובין הבכירים ביותר בשירות המדינה, אלו שאמונים על ביטחוננו, על כלכלתנו, על הדמוקרטיה. אני אגלה לכם סוד – אני והרמטכ"ל לא תמיד מסכימים. ממש לא. יש לנו ויכוחים גם על נושאים מבצעיים, גם על נושאים נוספים. אבל הוויכוחים האלו תחומים בשלושה יסודות ברזל."

המשיך גנץ: "בכל מה שקשור להחלטות ברמה המדינית – אני מחליט. בכל מה שקשור להתנהלות פיקודית בתוך הצבא – הרמטכ"ל מחליט. והחשוב ביותר – כל הוויכוחים והדיונים האלו נשארים בחדרים שבהם הם מתקיימים, והם תמיד נשארים ברמה המקצועית והעניינית. השר המיועד לביטחון לאומי עוד לא הושבע, ובחדר כבר עולה ריח הפגר. הוא עוד לא דרך בשערי המשרד – וכבר נשמעים איומי הדחה על המפכ"ל. אנחנו רואים מופעי הדלפות, תדרוכים, והשמצות שמסכנים את הדבר הבסיסי ביותר שמספק ביטחון ויכולת לארגונים הגדולים לתפקד – והוא אמון. כשיש אמון – לא צריך חקיקת בזק – אפשר לבצע תהליכים קשים ומהלכים משמעותיים. וכשאין אמון – יש בלאגן מבצעי. כשאין אמון בתוך המערכת – אין גם לציבור אמון. המשטרה, היא גוף שבסיס קיומו מוטל באמון שהציבור רוכש לה. משימתה היא לספק ביטחון לציבור ברחובות, בבתים, בכבישים. וכשמבקשים בימים אלו לפגוע באמון הזה – אנחנו נפגוש את זה אצל השוטרת שבקצה שמחלקת דו"ח תנועה, אצל השוטר בקצה שמגיע לטפל באירוע פשיעה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לפגיעה הבסיסית הזו במשטרה, לניסיון להלך אימים על המפכ"ל ולהחדיר את הפוליטיקה למשטרה, להטלת הדופי במקצועיות המשטרה – יהיה מחיר כבד. אני קורא לראש הממשלה המיועד, ולשרים המיועדים – אם אתם רוצים באמת להצליח במשימה החשובה מאוד של חיזוק ביטחון הפנים – אל תחבלו באמון הציבור במי שאמורים לספק את הסחורה. המלחמה של המשטרה צריכה להיות ברחובות ובארגוני הפשיעה – ולא בפוליטיקה. אל תישאו את הפגר הזה לתוך החדר. אל תעשו את המשטרה פוליטית, חלשה, מפוחדת ומסוכסכת."

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button