בריאותמבזקים

חיוני וקריטי: זה המכשיר החדשני שיאבחן בעיות לב בתינוקות ופגים בבית חולים כרמל

פגיית ומחלקת ילדים בביה"ח כרמל התחדשה במכשיר אולטרסאונד ואקו לב מהמתקדמים ביותר בעולם. מכשיר ה US החדש מאפשר לסרוק גם את לבבות הפגים הקטנים ביותר ברזולוציה ובאיכות הגבוה ביותר. ד"ר קרן לביא נבו מנהלת פגיית כרמל אמרה כי "המכשיר החדש ישדרג משמעותית את יכולות האבחון שלנו מבחינה לבבית בתינוקייה ובפגיית בית החולים".

מכשיר US בעלות של כרבע מיליון ₪ נתרם לביה"ח כרמל לטובת הפגייה ומחלקת הילדים של ביה"ח. המכשיר מדגם EPIQ פרימיום של חברת פיליפס העולמית נתרם לביה"ח ע"י חברת צים ומנכ"ל החברה מר אלי גליקמן ובכירי החברה הגיעו לטקס הסרת הלוט מעל המכשיר יחד עם נציגי מחלקת ילדים, פגייה והנהלת ביה"ח כרמל.

מכשיר האולטראסאונד החדש שנתרם לכרמל. צילום: אלי דדון

ד"ר יפעת ניר דוד, קרדיולוגית ילדים בכרמל, מעדכנת כי מכשיר ה US הוא מכשיר חיוני וקריטי לצורך אבחון ובחירת הטיפול הנכון בבעיות לבביות בפגים, ילודים וילדים. "עד היום היכולת שלנו לראות במדויק את כלי הדם הקטנים בליבם הקטן של הפגים היתה נמוכה ומוגבלת בגלל רזולוציות נמוכות במכשירים הישנים. כניסתו של המכשיר החדש מקפיצה אותנו משמעותית קדימה ביכולות האבחון והענקת הטיפול המיטבי לילדים ולפגים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר יפעת עם המכשיר החדש. צילום: אלי דדון

מנהלת הפגייה בכרמל, ד"ר קרן לביא נבו, מסבירה כי בשל יכולותיו המתקדמות של המכשיר החדש רמת הרזולוציה המאוד גבוהה שלו הוא יאפשר לצוות לראות בדיוק רב את כלי הדם הקטנים של התינוקות והפגים. המכשיר החדש מצויד במתמרים קטנים המותאמים לתינוקות ופגים ובנוסף הוא נרכש עם תוכנת עיבוד תמונה ופיענוח החדשה והמתקדמת ביותר בעולם. " לחלק מהפגים יש בעיות לבביות אופייניות לפגות, לחלקם מומי לב ופגמים נדירים ולכן המכשיר מאוד חיוני ויעזור לנו בביצוע אבחנות מדויקות יותר והתאמת הטיפול. אמרה ד"ר לביא נבו.

פגיית כרמל הינה אחד ממרכזי המצוינות המובילים של ביה"ח כרמל וכבר 6 שנים ברציפות היא נבחרת כפגיה הטובה בישראל על פי מדדי משרד הבריאות.

פגיית כרמל מקבלת ומטפלת ב כ 400 תינוקות, מחציתם פגים, בשנה והיא מצוידת עם כ 20 מיטות טיפול מתקדמות, תוך שיתוף פעולה צמוד של מומחים רפואיים רבים ממחלקת ילדים הכוללים קרדיולוגית ילדים, גסטרו ילדים, זיהומיות ילדים, ראומטולוג ילדים, נפרולוגית ילדים, אימונולוגית ילדים ונוירולוגית ילדים.

מנהל מחלקת ילדים בכרמל, פרופ' גיורא פילר, הודה לחברת צים על תרומתם הנכבדה ואמר כי ביה"ח כרמל הינו בי"ח קהילתי ורופאי מחלקת הילדים פרוסים ונמצאים עמוק בתוך הקהילה. " אנחנו ממשיכים לגדול ולהתפתח בשירותי המחלקה ובמיוחד בתחום הקרדיולוגיה ותרומתכם היא כלי עזר חשוב ומשמעותי למחלקה והמרוויחים הגדולים ביותר הם כמובן הילדים" אמר פרופ' פילר.

מנהל ביה"ח, ד"ר אבי גולדברג, הציג בפני בכירי חברת צים את חוזקות ביה"ח כרמל ומרכזי המצוינות שלו ביניהם הפגייה ומחלקת הילדים. "כשאנחנו אומרים "כרמל מכל הלב" אנחנו מתכוונים גם לקרדיולוגית הילדים שלנו. קרדיולוגית הילדים היא מרכז מצוינות והמחלקה מאפשרת חיבור חזק לקהילה, רצף טיפול וחווית מטופל ברמה גבוה. פיתוח בית החולים ותקציבי הפיתוח קטנים ומצומצמים לצערנו ולכן תרומתכם מאוד חשובה ואנו שמחים ומודים לכם על התרומה", הודה מנהל כרמל ד"ר גולדברג לחברת צים.

מנכ"ל צים ד"ר קרן לביא ומנהל כרמל ד"ר גולדברג.
מנכ"ל צים ד"ר קרן לביא ומנהל כרמל ד"ר גולדברג. צילום: אלי דדון

את חברת צים התורמת ייצגו באירוע, קובי ברוך סמנכ"ל משאבי אנוש, פייגי גרינברג מנהלת אגף משאבי אנוש ומנכ"ל החברה מר אלי גליקמן שאמר, "עתיד הילדים נוגע לכולנו, שמחנו ואנו שמחים וגאים לתרום לבית החולים. השנה חברת צים הגדילה את התרומות שלה לקהילה תרמנו כספים רבים לגופים ולעמותות ואנו שמחים על השותפות עם ביה"ח כרמל ".

בכירי צים והנהלת כרמל בחשיפת המכשיר.
בכירי צים והנהלת כרמל בחשיפת המכשיר. צילום: אלי דדון

Back to top button