מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "אנחנו נכנסים עכשיו למלחמה ארוכה, מתישה וקשה"

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם לפני זמן קצר (שלישי) הסבר מפורט לתומכיו על הסיבות שהובילו להסכמות עם מחנה נתניהו בנוגע להסדרי דיון בכנסת והבהיר כי "האופוזיציה נלחמת, אסור שהיא תלחם בעצמה".

"ארגוני החברה האזרחית כעסו ביממה האחרונה על כך שהקואליציה הנכנסת הגיעה אתנו להסדרי דיון בכנסת. הדגלים השחורים, אנשים מופלאים שנלחמים אתנו שכם על שכם על הדמוקרטיה הישראלית, הוציאו הודעה זועמת על כך שהאופוזיציה "לא מוכנה אפילו לעשות פיליבסטר", והזהירה שאסור שתהיה "עסקה על חוקים שמסכנים את הדמוקרטיה". אני לא יודע מי הטעה אותם, אבל הם טועים." הבהיר לפיד בפוסט שפרסם והוסיף, "אנחנו נלחמים בכל הכלים האפשריים, כולל פיליבסטרים והגשת אלפי הסתייגויות."

"חברי הכנסת שלנו מבלים בוועדות אינספור שעות כבר שבועיים, מנסים בכל דרך לעצור את החקיקה המושחתת והאנטי-דמוקרטית הזו." ציין לפיד והדגיש כי "מי שחושב שאכפת לנו משעות שינה, כנראה לא עקב אחרי הדיונים. בלי המלחמה שאנחנו מנהלים הממשלה כבר היתה קמה לפני עשרה ימים וכל החוקים היו עוברים בלי אף שינוי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הסביר כי אין לקואליציה הנוכחית בראשותו שליטה, "הבעיה היא לא רוח הקרב, אלא זה שאין לנו כבר שליטה בכנסת. יש להם רוב של 64 חברי כנסת. היו"ר הוחלף בידי יריב לוין. בוועדה המסדרת – שקובעת את כל סדרי הדיון – יש להם רוב מוצק. זה אומר שהם יכולים לפתוח ולסגור את מליאת הכנסת ואת הוועדות מתי שהם רוצים. אי אפשר לעשות פיליבסטר כשהכנסת סגורה. אי אפשר למשוך דיון שהופעל לגביו "סעיף 98" – כלומר שהוגדר מראש כמה זמן הוא יימשך. אלה התנאים שבהם אנחנו עובדים. אלה תוצאות הבחירות וזה חלק מהמחיר שכולנו משלמים. הפשרה היחידה שעשינו היא להגיע איתם להסדרים על שעות הדיון בזמן חג החנוכה. בזכות ההסדרים האלה, גם השבוע נתניהו לא יקים ממשלה."

לפיד ציין כי "כל ההסברים האלה הם טכניים, אבל יש פה גם משהו עקרוני: אנחנו נכנסים עכשיו למלחמה ארוכה, מתישה וקשה. הממשלה הנכנסת לא מאמינה בדמוקרטיה, ולא מאמינה במשחק הוגן. אנחנו נלחמים נגד הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה, עם ראש ממשלה חלש שהעביר את כל הכוח לידי דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. הדבר הכי טוב שיכול לקרות להם, הוא שנכעס אחד על השני במקום לכעוס עליהם. הקואליציה הנכנסת מפמפמת לתקשורת כל הסדר טכני שהם עושים אתנו, מפני שהם זיהו שזוהי נקודת החולשה העיקרית של המחנה שלנו – הנטיה למריבות פנימיות. אנחנו צריכים להפסיק לתת להם לסכסך בינינו. אני מוכן להקשיב לכל מי שחושב שאפשר לנהל את המאבק טוב יותר, אבל בואו נזכור שמה שמסוכן למדינה שלנו ולעתיד הילדים שלנו היא לא האופוזיציה אלא הממשלה הנכנסת."

צילום: קובי אלקוצר, לע"מ

Back to top button