כלכלהמבזקים

לכבוד השנה האזרחית החדשה: ישראל תייצא פרחים ב 110 מיליון אירו

מיליוני זני פרחים וענפי קישוט יככבו בבורסות הפרחים והשווקים השונים ברחבי אירופה לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה (סילבסטר) שיצוינו ב-31 בדצמבר. ישראל חזק בתמונה כאשר פרחים בשווי 110 מיליון אירו נשלחים ממש בימים אלו, במהלך חודש דצמבר לרחבי העולם. אחד ממשלוחי הפרחים האחרונים שיצאו בטיסות סחר הם של "פרחי שחלו", שמייצאים ממש בימים אלו לא פחות מ- 4 מיליון פרחי שעווה, ועוד ל"ארץ הפרחים" – הולנד.

"למרות תקופה הקורונה המאתגרת, בשנה האחרונה נמשך ייצוא הפרחים של החברה", מציין הבעלים של פרחי שחלו, יניב שחם (37) מהמושב תלמי יוסף. יש לציין כי הייצוא של פרח השעווה נובע גם מהעובדה שכעת באירופה חודשי החורף, קר ויש מחסור בפרחים, כך שניתן לשווקו מישראל בסילבסטר. אגב, כיום בארץ ישנם כ-200 מגדלי פרחים, חלקם מטפחים פרחים לייצוא והשאר לשווק בארץ.

שחם, דור שני לחקלאים מתלמי יוסף, סיפר כי משפחתו "מגדלת במושבים הרבה שנים את הצמחים, וכשאני חזרתי למשק העדפתי לא לגעת בירקות. אלא רק פרחים. זו האהבה הגדולה שלי". כיום "פרחי שחלו" מייצאים כמות נכבדה לחו"ל, ולא סתם שחם נבחרת לאחרונה לאחד מ-40 החקלאים הצעירים המבטיחים בארץ – פרס אותו יקבל בוועידת החקלאות של ישראל, שתיערך בין ה-4-6.1.2023 במעלה החמישה ליד ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרס יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב -תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. מנכ"ל הוועידה חיים אלוש ציין: "החקלאות הישראלית משגשגת במגוון רחב של תחומים: פירות וירקות, לול, דגים, חלב וכמובן שוק הפרחים שבימים אלו משלים את ההכנות למשלוחי הפרחים לשנה החדשה. יניב הוא בהחלט מהצעירים המבטיחים במדינת ישראל, בטח ובטח בחקלאות שלנו".

הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

צילום: יח"צ

Back to top button