חדשות הארץמבזקים

נחשף מסמך שב"ס המצביע על תיאום עם חמאס ופת"ח

כתב כאן 11, משה שטיינמץ, חשף הערב (שלישי) במהדורת החדשות, מסמך סודי של שב"ס המעיד על תיאום של הארגון עם חמאס ועם פת"ח, בעיקר בנוגע לניוד אסירים ביטחוניים בין בתי כלא.

מחשיפתו, באוגוסט 2021 ראש ענף פח"ע דאז ביקר בבתי הכלא גלבוע ומגידו ונפגש שם עם כמה דוברים של אגפי חמאס ופת"ח. הוא קיבל מהם פניות שונות, חלקן בנושא תנועת אסירים בין בתי כלא. בין השאר, ביקש דובר אחד האגפים בכלא גלבוע להעביר אסיר הקשור לארגון למתקן כליאה אחר. במקום להעבירו באופן חד צדדי, השב"ס פנה לאסירי חמאס בבתי הכלא בדרום על מנת לבקש את אישורם.

במסמך שחשף שטיינמץ נכתב: "עניינו של [האסיר] נבדק מול הנהגת החמאס ומבחינתם הוא יכול להגיע לכל בית סוהר בדרום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, המסמך חושף כי אסירי פת"ח בכלא גלבוע הוטרדו מחולשת הנהגת הארגון באחד האגפים בכלא מגידו. לכן הם ביקשו להעביר לאגף אסיר דומיננטי משורות הארגון. ראש ענף פח"ע העביר את הנושא לקצינת המודיעין המחוזית, כפי שנכתב במסמך כדי שזו "תמליץ על העברת אחד האסירים היותר דומיננטיים בגלבוע על מנת לסייע להנהגה של הפת"ח במגידו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס למסמכים מסווגים ולדיונים מבצעיים בארגון".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, התייחס לחשיפה: "מדובר בביזיון. שליטת הנהגת חמאס בבתי הכלא, צריכה להיפסק. שירות בתי הסוהר לא אמור לתאם עם הנהגת ארגון הטרור חמאס, מעבר של אסירים בין בתי הכלא".

שב"ס - ליווי אסיר - בית סוהר - כלא
אילוסטרציה. צילום: שירות בתי הסוהר

Back to top button