כלכלהמבזקים

"רשות החשמל ביצעה מחטף, הציבור לא צריך לשלם על ההתנהלות הכושלת"

באיגוד לשכות המסחר הגיבו היום (רביעי) להעלאת תעריפי החשמל והדגישו כי הממשלה החדשה חייבת להפגין משילות ולבטל את המחטף שביצעה רשות החשמל ואת העלאת התעריפים – "רשות החשמל, יחד משרד האוצר, צריכים למצוא דרכים דווקא להוריד את מחירי החשמל".

"רשות החשמל ביצעה היום מחטף שמשמעותו הכבדת הנטל הכלכלי על המגזר העסקי והכבדת יוקר המחייה על כלל הציבור בישראל. זאת תוך ניצול ההזדמנות שאין כרגע ממשלה מתפקדת". כך אומר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד שלכות המסחר בתגובה על החלטת רשות החשמל לייקר את תעריפי החשמל ב-8.2% בימים הקרובים. על פי חישוב של כלכלני האיגוד, מדובר בתוספת שנתית של כ-800 ש"ח למשפחה ממוצעת ותוספת שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה לעסקים.

אילוסטרציה. Image by Gerd Altmann from Pixabay

לין קורא לראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, ולשר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' לטפל בנושא משק החשמל בישראל מיידית עם כניסתם לתפקיד. "מחירי החשמל עולים כעת בשל הזנחת הנושא ע"י ממשלות ישראל. הן יכלו לעשות שורה של צעדים שהיו מונעים את העלאות המחירים כמו הורדת המיסוי על הפחם ודאגה להורדת מחירי הגז. הן לא עשו זאת וכעת הציבור משלם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הממשלה החדשה חייבת להפגין משילות ולהקים, בראש ובראשונה, גוף שיתכלל את כל פעילות משק האנרגיה בישראל, גוף שיעשה סוף לכאוס במשק החשמל ולהתנהלות חברת החשמל" אומר לין.

בנוגע להעלאה הנוכחית, לין שב וטוען כי הציבור לא צריך לשלם על ההתנהלות הכושלת בכל הקשור למשק החשמל בישראל. "הממשלה הנכנסת צריכה לממן ההעלאה באמצעות קרן העושר, במקום הכבדת הנטל ויוקר המחיה על הציבור" אומר נשיא איגוד לשכות המסחר.

אוריאל לין. צילום: יח"צ

Back to top button