חדשות הארץמבזקים

הארגונים 'בצלמו' ו'אם תרצו' להנהלת התאגיד: דורשים להדיח אמל עורבי באופן סופי

לאחר מאבק של חודשים, קבעה ועדת האתיקה פה אחד, כי אמל עורבי הפר את כללי האתיקה פעמיים, בכך שהשווה את אזרחי ישראל וחיילי צה"ל לנאצים. בעקבות כך, עניינו יובא לדיון לפני הנהלת התאגיד שתחליט האם להדיח אותו.

ארגון בצלמו ואם תרצו שלחו מכתב מיוחד להנהלת התאגיד בדרישה להדיח אותו באופן סופי. לטענתם "דווקא ימי החנוכה הם הזמן המתאים להדיח את עורבי ולגרש את החושך. במכתב הודגש שמדובר בהפרה חוזרת ונשנית ואף שהוא הוזהר על כך הוא המשיך במריו. "

בהחלטה שעליה חתום ד"ר אורי פז נציב קבילות הציבור בשם כל חברי הוועדה נכתב: "ועדת האתיקה הפנימית החליטה פה אחד, כי השימוש שעשה מר עוראבי בשני המונחים הקשורים לשואה אינו ראוי ואינו עולה בקנה אחד עם הקוד האתי של התאגיד, וכן עם החלטת ועדת האתיקה של המועצה, לפיה יש 'להימנע משימוש במוטיבים המזוהים עם השואה לדיווח, תיאור וגינוי אירועים שאינם קשורים בשואת היהודים במלחמת העולם השנייה'. הוועדה המליצה להעביר החלטה זו להמשך הטיפול בקרב גורמי הניהול בתאגיד ובחברת ההפקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "'באנו חושך לגרש'. אני דורש ממנכ"ל התאגיד מר גולן יוכפז עוד היום להודיע על הדחת אמל עורבי מכל שידורי התאגיד. ימי החנוכה האלה אין יותר מתאים מהם להדיח את אמל עורבי שהינו מפיץ חושך שנאה והסתה נגד העם היהודי וחיילי צה"ל המגנים על כולנו ומשווה אותנו לנאצים. לא ייתכן שהנהלת התאגיד לא תגבה את וועדת האתיקה ותתן לעורבי להמשיך להסית במימון משלם המיסים הישראלי".

אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו: "לאור מסקנות ועדת האתיקה וההתנהגות הקיצונית של עוראבי, כעת על הנהלת התאגיד להפסיק את כל היחסים עימו. במידה וירצה מר עוראבי להמשיך להסית נגד חיילי צה"ל, הוא מוזמן ללכת לחפש משרה בטלוויזיה של הרשות הפלסטינית או של חיזבאללה. אין מקום למסיתים נגד חיילי צה"ל בתאגיד השידור הציבורי".

כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי - הציבורי
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button