מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת כלי השיט: שבעה חודשי מאסר וקנס של 50 אלף ש"ח ליו"ר קרן היסוד לשעבר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) על אליעזר (מודי) זנדברג, יו"ר קרן היסוד לשעבר, שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, קנס של 50 אלף שקל ומאסר על-תנאי. זאת לאחר שבמסגרת הסדר טיעון, בפרשת כלי השיט, הורשע על פי הודאתו, בעבירה של הפרת אמונים.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת ההסכם ושבעובדותיו הודה זנדברג, זנדברג שימש בין השנים 2018-2010 כיו"ר קרן היסוד וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של סוכן תאגיד תיסנקרופ מיקי גנור, בקבלת מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה לצורך רכישת ספינות מגן מתיסנקרופ ולקידום המגעים, קבע זנדברג שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז, והשתתף בפגישות. בנוסף, במועדים נוספים, שוחח זנדברג עם עובדי ציבור עמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד, לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השייט ולהעבירו לגנור. כל זאת, בזמן שגנור, שילם לזנדברג בשבע הזדמנויות סך כולל של 103,000 שקלים.

העונש שהוטל על זנדברג, הוא בהתאם להסכמות אליהם הגיעו הצדדים במסגרת הסדר הטיעון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התיק מטופל על ידי עורכי הדין ירון גולומב, טל תבור, איתי שהם, עידו נולמן וגבי פריאל מפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי יאל"כ שבלהב 433 במשטרת ישראל ופקיד שומה חקירות ת"א ברשות המיסים.

פטיש שופט - כתב אישום - בית משפט
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button