מבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה החדשה: עיקרי ההסכם בין הליכוד למפלגת עוצמה יהודית

לאחר שראש הממשלה המיועד, ח"כ בנימין נתניהו, הודיע אתמול בלילה לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, על כי עלה בידו להקים ממשלה, החלו להתפרסם ההסכמים הקואליציונים עליהם חותמות המפלגות שיהוו חלק מהקואליציה.

הערב (חמישי) הודיעה מפלגת עוצמה יהודית על שורה של סעיפים חשובים, לטענתה, שעליהם חתמו הצדדים. בין היתר נקבע כי ייקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית. יקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על גביית דמי חסות. חוק דרומי יתוקן כך שיחול גם על בסיסי צה״ל. יחוקק חוק חסינות לחיילי צה״ל ואנשי כוחות הביטחון. יתוקן סעיף הנכד בחוק השבות. יחודשו מהלכים להרחקת מסתננים והמהגרים הלא חוקיים. תוקם יחידה מיוחדת בשב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. יחוקק חוק שקובע שהסתה נגד הציבור החרדי תיחשב גזענות. הממשלה תקדם איסור הנפה או הצגה של דגלי אש״ף במוסדות הנתמכים על ידי המדינה או רשויות מקומיות. הממשלה תכיר בבאר שבע כעיר מטרופולין, כך ייהנו התושבים משלל שירותים. כן יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, ועוד.

סעיפים אלו מצטרפים לשורה של סעיפים שכבר נסגרו בעבר בין המפלגות. בין היתר נקבע כי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יהיה השר לביטחון לאומי, והמפלגה תקבל תפקידים של סגן שר הכלכלה, יו"ר ועדה לביטחון הפנים ויו"ר הוועדה לקרן ישראל ברוטציה. במפלגת עוצמה יהודית מייעדים לח"כ יצחק וסרלאוף את תפקיד שר הנגב והגליל, ואת ח"כ עמיחי אליהו לתפקיד שר המורשת. ח"כ אלמוג כהן יכהן ככל הנראה כסגן שר הכלכלה, כאשר ח"כ צביקה פוגל יהיה יו"ר ועדת הבט"פ, וח"כ לימור סון הר מלך תכהן כיו"ר ועדה לקרן ישראל ברוטציה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסכם על הרחבת סמכויות ותחומי הפעולה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן לאומי. בנוסף, מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה. כמו כן, תקבל עוצמה יהודית את המשרד למורשת, שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון. המשרד למורשת יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל.

איתמר בן גביר
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button