מבזקיםפוליטי / מדיני

נפרדת לשלום: "הקדנציה נגדעה מוקדם מדי. מלאת חששות מהממשלה המסתמנת"

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג שמסיימת את כהונתה, ככל הנראה כבר השבוע לאחר השבעת הממשלה בראשות בנימין נתניהו, פרסמה היום (שישי) דו"ח סיכום של הקדנציה שלה במשרד להגנת הסביבה וכן המלצותיה להמשך.

בהודעה לתומכיה כתבה: "בראשית הקדנציה חשבתי את מה שאני יודעת היום לומר בביטחון: המשרד להגנת הסביבה בעת הזו הוא אחד המשרדים החשובים והמאתגרים ביותר מבין משרדי הממשלה, אם לא החשוב והמאתגר שבהם. נכנסתי בשערי המשרד להגנת הסביבה עם מטרות רחוקות ויעדים שאפתניים, ואני יוצאת ממנו עם תחושה של סיפוק וגאווה. חלק מן היעדים הושגו במלואם, חלקם באופן חלקי, אך כולם התקדמו משמעותית, ובכיוון הנכון."

"עשינו קפיצת מדרגה עצומה בהתמודדות עם משבר האקלים" הוסיפה השרה זנדברג והבהירה, "שמנו גם דגש מיוחד על שימור ושיקום המערכות הטבעיות – מה שלא נעשה כאן שנים. שיפרנו משמעותית גם את תחום הפסולת, בדגש על גמילה מחד-פעמי, הפחתת צריכה ומיחזור. פעלנו רבות למניעת זיהומים באוויר ובקרקע. קידמנו צדק ושוויון עם התכנית הסביבתית לחברה הערבית. ייצרנו שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים נרחבים. חיזקנו את רשות הטבע והגנים. ובמנדט שלי כשרה דאגתי גם לקידום שוויון מגדרי עם הגדלת אחוז הנשים הבכירות במשרד ומינוי של אישה לראשונה לתפקיד מנכ"לית רשות הטבע והגנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זנדברג הוסיפה: "הקדנציה הזו, לצערי, נגדעה מוקדם מדי. אני מלאת חששות שהממשלה המסתמנת תסכן ותעוות הסדרים בסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית, ובהם הגנה על זכויות ושמירה על יסודות המשטר כמו עצמאות מערכת המשפט והפרדת הרשויות. תקוותי היא שהסביבה הישראלית לא תיפול קורבן לסיכון הזה, ולא תלך אחורה – אלא תדהר קדימה. העשייה בשנה וחצי האחרונות היא משמעותית ביותר, ואסור שהיא תימחק. כי האמת המרה היא שפשוט אין לנו זמן לבזבז."

תמר זנדברג
צילום: המשרד להגנת הסביבה

עם סיום כהונתה כאמור הביע חשש מהממשלה הבאה ואמרה: "מאיפה להתחיל? מחוק יסוד האפליה? מחזרתם של מרזל וגופשטיין לכנסת? מסימון להט"בים ברשימות שחורות מטעם השלטון? מההסכמה בין סמוטריץ' ונתניהו על סיפוח? מהקמתה של משטרה פוליטית? רוחות רעות מאוד נושבות בישראל, ואני לא מדברת על תחילתו של החורף. מיום ליום ברור יותר כמה הממשלה שעתידה לקום כאן היא קיצונית ומסוכנת. הכשרת המאחזים הבלתי חוקיים בגדה המערבית, השינוי שיאפשר לסרב לתת שירות לאדם בשל "אמונה דתית", ההשתלטות הפוליטית תוך ריסוק המשטרה – הם רק קצה הקרחון. אתמול גם נחשף שמפלגת נעם, השותפה הטבעית של נתניהו, מנהלת מסע ציד נגד להט"בים, ומסמנת אנשי ונשות תקשורת רק בגלל נטייה מינית."

"זוהי תקופה חשוכה מתמיד עבור מדינת ישראל. ובימים שבהם אנו חוגגות וחוגגים את חג החנוכה, המילים "באנו חושך לגרש" מקבלות משמעות אחרת, וגדולה הרבה יותר. זה הזמן של כל מי שמאמין בערכי החופש, השוויון והצדק, בזכויות אדם ובדמוקרטיה – להרים את הראש ולהשמיע קול. להיאבק בכל הכוח – עד שנגרש את החושך. כי אין לנו ברירה אחרת." ציינה.

לסיום אמרה: "ממשלת הבלהות המתגבשת ממחישה עוד יותר כמה הממשלה ה-36 שהתפרקה בטרם עת הייתה ממשלה טובה מהרבה היבטים, ובראש ובראשונה – טובה לסביבה. לאחר שנים כחברת כנסת, הייתה זו זכות גדולה, שבצידה אחריות כבדה, לעבור לרשות המבצעת ולשמש כשרה להגנת הסביבה."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button