חדשות חוץמבזקים

לעיני המוני המתרחצים: מטוס קל התרסק בחוף, ראש העיר לשעבר נהרג

רקס מינטר בן ה-95, ראש העיר לשעבר של סנטה מוניקה נהרג ביום חמישי בצהריים בהתרסקות מטוס קל באחד החופים בעיר.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, המטוס המריא מנמל התעופה של סנטה מוניקה בשעה 15:06 ותשע דקות לאחר מכן, בשעה 15:15 ביצע נחיתת חירום בים אל מול המוני מתרחצים ששהו בחוף. גם הטייס וגם מינטר פונו אל בית החולים אך ביום שישי מסרה עיריית סנטה מוניקה כי מינטר מת מפצעיו.

"העירייה אסירת תודה על השירות הציבורי של מר מינטר ואנו מצטרפים למשפחתו באבל על מותו. הדגלים מול בניין העירייה יורדו לחצי התורן וישיבת מועצת העיר בשנה החדשה תידחה", אמרו גורמים בעירייה בהצהרה שפורסמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מינטר כאמור היה נוסע במטוס החד-מנועי ססנה שהמריא מנמל התעופה סנטה מוניקה לכיוון מאליבו, כך דיווחה CBS לוס אנג'לס .

על פי תיעוד הטיסה, הטייס דיווח על תקלות במנוע. הוא ניסה להסתובב בחזרה לשדה התעופה, אך בחר לנסות נחיתת חירום על החוף במקום זאת, כך על פי הפרסומים בכלי התקשורת המקומיים.

בהקלטה שהגיעה לידי KTTV-TV , בקרת התעבורה האווירית הזהירה את הטייס כי "הנחיתה על החוף תהיה על אחריותך בלבד".

"הלוואי והייתה לי ברירה אחרת", ענה הטייס.

"המטוס הנמיך עוד ועוד עד אשר התרסק לעיני עשרות אנשים ששהו בחוף ובמגרשי הכדורסל והטניס של ונציה ביץ' ", סיפרו המצילים של מחוז לוס אנג'לס. מקום ההתרסקות היה בערך שלושה קילומטרים מנמל התעופה סנטה מוניקה.

בתיעוד שצולם על ידי אחד השוהים בחוף ופורסם ברשתות החברתיות, נראה המטוס יורד בגובה במהירות מעל הרוחצים בים עד אשר הוא מתרסק בתוך המים. ברקע נשמע המצלם אומר: "הוא התרסק". עם נגיעת המטוס במים הרדודים, הוא ביצע היפוך ונחת על גבו. כבאים שהוזעקו למקום חילצו את השניים כאשר מינטר עם דום לב ומצבו של הטייס אינו ידוע, כך מסרו הרשויות.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מינטר נבחר למועצת סנטה מוניקה ב-1955 ושימש כראש העיר מ-1963 עד 1967. מאוחר יותר הוא שימש כפרקליט העירייה של ארקדיה וכשופט בבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס.

הוא ואשתו דוריס הכירו בבית הספר התיכון סנטה מוניקה לפני ששירת בחיל הנחתים של ארה"ב ופתחו פרקטיקה בעריכת דין בסנטה מוניקה לאחר שסיים את לימודי המשפטים, כך סיפרו מכריו בעיר.

ראש עיריית סנטה מוניקה הנוכחי, גליאם דייויס , אמרה כי שוחחה עם משפחתו של מינטר והעבירה את תנחומי התושבים של העיר.

Back to top button