מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ אורית סטרוק עוררה סערה, נתניהו גינה את דבריה בחריפות

חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק (הציונות הדתית) עוררו היום (ראשון) סערה במערכת הפוליטית לאחר שהתבטאו בנוגע לתיקון חוק האפליה. ח"כ סטרוק אמרה כי "אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית", ח"כ רוטמן ציין כי בעל מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים.

מתוך ראיון בכאן רשת ב', סדר יום עם קרן נויבך

לאחר שדבריה עוררו ביקורת רבה, שרת המשימות הלאומיות המיועדת חה"כ אורית סטרוק הגיבה: "אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט"בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט"בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד. בראיון לקרן נויבך הדגשתי זאת, כמובן. לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול. אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל."

חה"כ סטרוק הוסיפה כי "במדינת ישראל, שהוקמה אחרי 2,000 שנות גלות בזכות יהודים שמסרו את נפשם (כפשוטו: נשחטו, נתלו, נשרפו על המוקד ועונו עד מוות) למען קיום התורה, לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה. אני בטוחה שרוב עצום בעם מסכים עם האמת הפשוטה הזו, ומזדהה אתה. בטח בחנוכה, החג שהתחיל ממרד נגד כפיה אנטי – דתית. ובשביל אלה שעדין קשה להם – תעשו תרגיל הדמיה פשוט, ותלבישו את העקרון הזה על שותפיכם ממועצת השורא. תגלו שפתאום עקרונות דתיים ואמוניים נעשים איכשהו קלים יותר לבליעה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לדבריה של סטרוק ואמר: "נתניהו חלש ומוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה. הוא אפילו לא מגנה את האמירות החשוכות האלה כי הוא לא מסוגל."

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה בתוקף את דבריה של חה"כ סטרוק ואמר: "אני שולל לחלוטין את דבריה של ח״כ סטרוק. אנחנו לא ניתן להפלות לרעה להט״בים או לפגוע בזכויותיהם של אזרחי ישראל. במדינה שאני אוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא, להט״ב ערבי או חרדי או כל אדם אחר, יכנס לבית מלון ולא יקבל שירות, יכנס לרופא ולא יקבל שירות. זה לא קרה ב-15 שנות כהונתי כראש הממשלה וזה לא יקרה גם עכשיו."

בין היתר היו רבים במערכת הפוליטית שהגיבו לדבריה של סטרוק וגינו. יושב-ראש הכנסת לשעבר ח״כ מיקי לוי: "לא חשוב מה נתניהו אומר, חשוב מה הוא עושה. הכניעה המוחלטת שלו לקיצונים במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, יאפשרו לגזענים וללהטבופובים לתת את הטון בממשלת בן גביר-סטרוק. דבריה המבחילים והמבעיתים של השרה לעתיד סטרוק, הם רק ביטוי אחד לחושך שהוא מוריד במו ידיו על המדינה״.

מיקי לוי
יו"ר הכנסת מיקי לוי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "בימים האחרונים חברי כנסת דתיים ממיתים בושה על היהדות ועל הדת. מעשיהם לא ירבו יהדות בישראל, רק ימעטו בה. לא יקרבו, אלא ירחיקו. הסעיפים שמעוז, סטרוק, סמוטריץ וחבריהם יחד עם נתניהו מכניסים בהסכמי הממשלה החדשה עומדים ביחס הפוך לכל מי שרוצה להרבות חיבור ליהדות בישראל. כל סעיף שלהם רק מרבה בחושך על פני האור ובשנאה על פני אהבה."

עוד אמר השר טרופר כי "סימון אנשים על פי אמונה דתית או נטיה מינית היא חרפה. היא מכוערת. היא מרחיקה ומפלגת. כמה מעט נועם יש במי שמכינים רשימות שחורות ומסמנים את אחיהם על פי נטיה מינית או אמונה דתית. ולאלה מהמגזר הדתי, שתוהים על מה כל המהומה? נסו לדמיין שהיו נמצאות רשימות שמיות שמסמנות דתיים וחובשי כיפה בתקשורת ובאקדמיה אצל מפלגת שמאל קיצונית. סביר להניח שהבטן שלכם היתה מתהפכת. סימון אנשים על פי אמונה דתית או נטיה מינית היא חרפה."

"בשבועת הרופא העברית נכתב בין היתר: "ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד". זה אנושי. זה יהודי. והנה באים מי שטוענים בשם היהדות: "אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". והרי מבחינה דתית, נותנים טיפול לכל אדם. בלי קשר לנטיה המינית או לאמונה הדתית. שוב, נמצא שם השם מתחלל." סיכם השר טרופר.

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

השר נחמן שי אמר כי "‏אורית סטרוק אינה טועה. טועה מי ש״מתקן״ אותה. תאזינו לסטרוק, לסמוטריץ ולבן גביר. הם כבר יודעים. ישראל מידרדרת למדינת הלכה, שבה יפלו קבוצות מיעוט ויסיתו נגדן. תתרגלו. זאת לא ישראל."

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי אמרה כי "סטרוק ורוטמן משרטטים במדויק את קווי היסוד של הממשלה החדשה, לא משנה כמה נתניהו מתנער מהם כלפי חוץ. הוא המיעוט החילוני בממשלה הקיצונית הזו, שבה לא מכירים בנשים, בלהטב"קים ובערבים כבנות ובני אדם שווים. ממשלה שלא מייצגת את רוב הישראליות והישראלים שממש לא מסכימות ולא מסכימים לזה."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת

מספר חברי כנסת התייחסו לדבריהם של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן במהלך הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה בראשות ח"כ אופיר כץ.

ח"כ יסמין פרידמן אמרה כי "אם זה היה ההיפך, אז בסורוקה אולי לא היינו יכולים לקבל טיפול". לגבי האמירה של ח"כ רוטמן אמרה: "אני מנסה להבין איך בעל מלון ידע אם הזוג שמולו הם הומואים או סתם חברים, אולי נסמן אותם. זה פשוט מקומם".

ח"כ יוראי להב הרצנו, התייחס אף הוא לדברים: "טירוף רודף אחרי טירוף. אתם נותנים לקיצוניים לרדוף אותנו ושותקים. אתם מאפשרים להם להדיר אותנו ולרמוס את הכבוד שלנו. עוד מעט לא נוכל להיות בבתי מלון ומסעדות. שותפכם עולים לתקשורת ומסמנים מטרות של הקהילה הלהט"בית. לא ניתן לפגוע בנו".

ח"כ משה סעדה הבהיר בתגובה:" לא נאפשר פגיעה באף אדם באשר הוא אדם. לא תהיה הדרה".

ח"כ מתן כהנא התייחס לדברי ח"כ להב הרצנו ואמר: "אל תדאג, הליכוד וראש הממשלה הבטיחו שאין חשש לפגיעה בקהילה הלהט"בית".

יו"ר הוועדה, כץ העיר לו: "אתה משתמש במילה להבטיח? אתה מימינה. נראה לי שאין לך זכות להשתמש במילה הזאת".

ח"כ אופיר כץ
ח"כ אופיר כץ. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button