חדשות חוץמבזקים

אוקראינה: לפחות 8 הרוגים במתקפת טילים רוסית על חרסון

רוסיה פתחה הבוקר (שבת) במתקפת טילים על העיר חרסון בדרום אוקראינה, אשר שוחררה על ידי צבא אוקראינה לפני יותר מחודש. בהתקפה נהרגו לפחות שמונה בני אדם ונפצעו 58 נוספים, כאשר 18 מהפצועים היו במצב קשה, לפי דיווחים מקומיים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם ברשתות החברתיות תמונות גרפיות של מכוניות בוערות ואנשים שוכבים בדם ברחובות.

זלנסקי כתב: "סביר להניח שרשתות חברתיות יסמנו את התמונות האלה כ-'תוכן רגיש'. אבל זה לא תוכן רגיש – זה החיים האמיתיים של אוקראינה ושל אוקראינים. […] זה טרור, זה הרג למען הפחדה והנאה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חרסון, שאוכלוסייתה לפני המלחמה מנתה כ-300,000 תושבים, הפכה למטרה עבור חיילים רוסים לאחר נסיגתם מהעיר ומיישובים אחרים על הגדה המערבית של נהר הדניפרו לגדה המזרחית בנובמבר, בניסיון להימנע מניתוק. במהלך השבועות האחרונים, כוחות רוסים תקפו את חרסון ושטחים אחרים בשליטת קייב ברחבי העיר באמצעות ארטילריה, משגרי רקטות ומרגמות על בסיס יומי, לפי הרשויות המקומיות.

ביום שישי הפגיזו חיילים רוסים את אזור חרסון 74 פעמים, וכתוצאה מכך נהרגו חמישה אזרחים, 17 בני אדם נפצעו, על פי ירוסלב ינושביץ', מושל האזור.

ביום שישי הרשויות המקומיות קראו לתושבי מחוז אוסטריב בחרסון, שנותר "אזור של סכנה מוגברת" עקב הפגזה מתמדת של האויב, לעזוב את בתיהם מכיוון שהם עלולים להישאר ללא אספקת חשמל, חימום ומים.

זה היום ה-304 לפלישה של רוסיה לאוקראינה, לפני מספר ימים הנשיא זלנסקי טס לארה"ב לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן שהדגיש את מחויבות ארה"ב לאוקראינה. בעקבות הביקור הקונגרס האמריקאי אישר חבילת סיוע חדשה לאוקראינה בסך של 45 מיליון דולרים.

אולם, חרף העזרה האמריקאית הרבה, סוף המלחמה עדיין לא נראה באופק; נראה שאזרחי אוקראינה יחגגו את חג המולד תחת מלחמה.

חרסון - רכבים עולים באש - הפצצות - מלחמת רוסיה אוקראינה
חרסון, אוקראינה. לקוח מעמוד הטוויטר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button