בידורמבזקים

וופי גולדברג חזרה לסורה: "השואה לא קשורה לגזע"

השחקנית האמריקאית וופי גולדברג התראיינה עבור עיתון ה-Times of London וחזרה על אמירותיה השנויות במחלוקת על השואה, בהן טענה שהיא "לא קשורה לגזע".

וופי קידמה את סרטה החדש על אמט טיל, נער אפרו-אמריקני שנרצח על ידי גזענים לבנים בדרום ארה"ב בשנות ה-50 כיוון שחשבו שהוא פלרטט עם אישה לבנה. אולם במהלך הריאיון היא חזרה להערותיה השנויות במחלוקת על השואה שגרמו להשעייתה מתוכניתה The View בפברואר האחרון.

בפברואר היא הושעתה מ-The View בגלל שאמרה שהשואה "לא קשורה לגזע" והיא פשוט אלימות אכזרית של "לבנים על לבנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גולדברג התנצלה על פגיעה באנשים לאחר הביקורות שחטפה, אבל בראיון האחרון שלה התעקשה שהיא לא מאמינה שלהיות יהודי זה גזע.

גולדברג התעקשה שהשואה: "לא הייתה במקור בגלל גזע". היא ציינה שהנאצים הרגו גם אנשים שלדעתם היו "פגומים נפשית".

כשהמראיינת אמרה שבעיני הנאצים היהודים נחשבו לגזע גולדברג אמרה שזה לא נכון להשתמש בהגדרה שלהם: "המדכא אומר לך מה אתה. למה אתה מאמין להם? הם נאצים. למה להאמין למה שהם אומרים?"

היא הוסיפה: "זה לא משנה את העובדה שאי אפשר היה לזהות יהודי ברחוב. יכולת לזהות אותי. לא הצלחת לזהות אותם. זו הייתה הנקודה שהעליתי".

לאחר הפעם האחרונה שהסתבכה בהערות האלה התנצלה ואמרה: "אני מבינה. אנשים כועסים. אני מקבלת את זה ועשיתי את זה לעצמי. זה היה תהליך החשיבה שלי ואני אעבוד קשה כדי לא לחשוב כך שוב".

אולם כעת נראה שלא למדה מטעויות העבר שלה ותספוג שוב את אותן ביקורות; יתכן שתספוג ביקורות חריפות יותר בשל התגברות התקריות האנטישמיות בארה"ב ואמירות אנטישמיות מפי סלבריטאים אחרים כמו קניה ווסט.

וופי גולדברג
וופי גולדברג. לקוח מעמוד הפייסבוק של וופי גולדברג.

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button