מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל לא תצטרף לאמנת איסטנבול למאבק באלימות נגד נשים

ישראל תקבור סופית את ההצעות להצטרף לאמנת איסטנבול הבינלאומית העוסקת במאבק באלימות נגד נשים. כך סוכם בסעיף בהסכם הקואליציוני של הציונות הדתית עם הליכוד. מדובר באמנה באמנת עליה חתמו 45 מדינות ועוררה בעבר התנגדות בימין בטענה כי עלולה לחייב מתן מעמד לפליטות נרדפות

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כארגון שחשף והוביל את המאבק אנחנו מברכים על החלטה חשובה זו. אמנת איסטנבול מתחזית לאמנה שעוזרת לנשים ובפועל היא כמובן לא תעצור את רצח הנשים המשתולל בחברה הערבית ורק תתן כוח לארגונים קיצונים. נמשיך לפעול לחיזוק והגנה על נשים באמת ולא באמנות רדיקליות".

נציין כי בעבר סמוטריץ' תקף את ניסיונות הממשלה הקודמת להצטרף אליה.גדעון סער תמך תחילה בהצטרפות ואולם לאחר שהורה לבחון סוגיות שונות החליט שלא לאשר אותה ולהמשיך לבחון. לבסוף אישור הצטרפותה של ישראל נבלם על ידי הייעוץ המשפטי לממשלה היות ומדובר בתקופת בחירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האמנה נכנסה לתוקף בשנת 2014 והיא מחייבת את המדינות שאשררו אותה לפעול בארבעה תחומי פעילות: מניעת אלימות, הגנה על קורבנות אלימות, העמדה לדין של התוקפים ושיתוף פעולה בין גורמים רלוונטיים. 45 מדינות והאיחוד האירופי חתמו על האמנה.

WhatsApp Image at
אילוסטרציה. צילום: עיריית ראשון לציון

Back to top button